کد خبر: ۶۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
با آغاز تحویل دور دوم سکه‌های پیش‌فروش اتفاق افتاد
مشاهدات میدانی از بازار تهران نشان می‌دهد که در روزهای اخیر فروشنده سکه بهار آزادی در بازار زیاد شده آن‌هم درحالی که بازاری‌ها از خرید سکه امتناع می‌کنند.
هجوم سکه بازها به بازار برای فروش سکه
همزمان با نزدیک‌شدن به آغاز تحویل دور دوم سکه‌های پیش‌فروشی تقاضا برای خرید سکه در بازار کاهش یافته است.
به گزارش تسنیم، مشاهدات میدانی از بازار تهران نشان می‌دهد که در روزهای اخیر فروشنده سکه بهار آزادی در بازار زیاد شده آن‌هم درحالی که بازاری‌ها از خرید سکه امتناع می‌کنند.
انتشار خبر مربوط به دستور رهبر انقلاب به رئیس جمهور جهت ارائه گزارش مربوط به بازار ارز و سکه و همچنین دستگیری سلطان سکه و هم‌دستان او از مهمترین دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار طی روزهای اخیر است.
گفته می‌شود نزدیک شدن به زمان تحویل دور دوم سکه‌های پیش‌فروش و افزایش عرضه سکه در بازار از دیگر دلایل کاهش قیمت سکه در روزهای اخیر و البته افزایش تعداد فروشنده‌ها در این بخش است.
فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که این هفته، هفته‌ای آرام و کم‌نوسان برای سکه و ارز خواهد بود البته بازاری‌ها می‌گویند برقراری و تداوم این آرامش منوط به اخبار سیاسی و بین المللی نیز است.
به گزارش تسنیم، هم‌اکنون هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید (امامی) در بازار تهران با 43 هزار و 500 تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته با رقم 2 میلیون و 887 هزار و 500 تومان به‌فروش رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته به‌ارزش 2 میلیون و 684 هزار تومان دادوستد شد.
از سویی دیگر، امروز در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی با 5 هزار تومان افت نسبت به روز گذشته یک میلیون و 388 هزار تومان و هر قطعه ربع‌بهار آزادی نیز با 5 هزار تومان کاهش به‌ارزش 722 هزار تومان معامله شد. بر اساس این گزارش، هر قطعه سکه گرمی بدون تغییر قیمت 396 هزار تومان معامله شد و قیمت هر گرم طلای 18عیار نیز بدون تغییر به‌ارزش 233 هزار و 900 تومان فروخته شد.
با این حال، بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به روز گذشته 4 هزار و 293 تومان قیمت خورد. همچنین هر یورو بدون تغییر نسبت به روز گذشته 5 هزار و 46 تومان و هر پوند نیز 5 هزار و 406 تومان ارزش‌گذاری شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار