به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، لزوم سواد بیمهای برای تبدیل بیمه به یک فرهنگ عمومی، علت اصلی انتخاب موضوع آموزش در بیست و هفتمین شماره ماهنامه افق بیمه بوده است و در آن تلاش شده است راهکارهایی با توجه به تجارب ملی و بینالمللی در خصوص پیادهسازی فرهنگ بیمه پذیری در میان بیمه گران و بیمهگزاران ارائه گردد.
در این شماره نتایج میزگردی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس پیرامون نظارت بر نحوه فرهنگسازی، آموزش و اطلاعرسانی به چاپ رسیده است. همچنین مصاحبهای با مدیرعامل یک شرکت سوییسی پیشرو در صنعت بیمه خاورمیانه و خلیج فارس با محوریت بررسی اهمیت تحصیلات تکمیلی رهبران صنعت بیمه و بررسی فرهنگ عمومی بیمه با رویکرد آموزش چابک به چشم میخورد. گفت و گو با دکتر مهدی صادقی شاهدانی رییس اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) پیرامون ابعاد مختلف آموزش صنعت بیمه نیز در این شماره انتشار یافته است.
در میان مصاحبهها همچنان میتوان گفت و گو با عضو هیات مدیره شرکت بیمه حکمت صبا در زمینه بیمه به عنوان یک کالای لوکس را مطالعه نمود.
در بخش گزارشهای انتشار یافته این شماره از افق، چالشها و فرصتهای صنعت بیمه در سال 2018 ، 6 تحول اقتصادی پیش رو در بازار جهانی صنعت بیمه، اهمیت سوادآموزی در بیمه سلامت و تجربه موفق صنعت بیمه اروپا در آموزش عمومی بیمه به چاپ رسیده است.