کد خبر: ۶۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
ندا کسری کرمانشاهی، اعلام کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری مجموعا ۹ هزار و ۳۷۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه در شش حوزه مختلف در سراسر کشور از سوی بانک مسکن پرداخت شده است.
پرداخت بیش از 9 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک مسکن

ندا کسری کرمانشاهی رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن، با اعلام این مطلب به پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه 29 هزار و 196 فقره تسهیلات تکلیفی و تبصره ای در پنج بخش شامل تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، تسهیلات حوادث غیرمترقبه، تسهیلات قرض الحسنه، تسهیلات بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری و همچنین تسهیلات اقشار خاص به متقاضیان پرداخت شده است که از این تعداد سهم تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 9 هزار و 372 فقره بوده است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین تسهیلات پرداختی طی بهار امسال به بخش تسهیلات قرض الحسنه مربوط می شود، اظهار کرد: در بخش تسهیلات قرض الحسنه طی سه ماه ابتدایی سال جاری، مجموعا به مبلغ 9 هزار و 372 فقره معادل 115 میلیارد و 340 میلیون و 241 هزار تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
کرمانشاهی به سهم تسهیلات ازدواج از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده در فصل بهار سال جاری اشاره کرد و افزود: در بازه زمانی مورد نظر، مجموعا 4 هزار و 248 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده که به لحاظ ریالی معادل رقم 64 میلیارد و 490 میلیون تومان ارزش داشته است.
وی در عین حال با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه ضروری، اظهار کرد: در این بخش نیز در سه ماه نخست امسال رقمی معادل 967 میلیون و 691 هزار تومان در قالب 184 فقره تسهیلات اعطا شده است.
به گفته کرمانشاهی بخشی از تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده از سوی بانک مسکن به تسهیلات حوادث مربوط می شود.
وی به آمار تسهیلات پرداخت شده در این بخش نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش (تسهیلات حوادث) تعداد تسهیلات اعطا شده معادل 3 هزار و 563 فقره معادل 32 میلیارد و 451 میلیون تومان بوده است.
وی همچنین تصریح کرد: 227 فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و مشاغل خانگی به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده که این تسهیلات به لحاظ ریالی معادل 4 میلیارد و 163میلیون تومان ارزش داشته است.
رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن سهم تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و مشاغل خانگی به متقاضیان تحت پوشش سازمان بهزیستی را نیز طی 93 روز ابتدایی امسال رقمی معادل 2 میلیارد و 813 میلیون تومان اعلام کرد.
وی همچنین عنوان کرد: در سه ماه نخست امسال، 954 فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و مشاغل خانگی به سایر بخش ها نیز پرداخت شده که رقمی معادل 10 میلیارد و 455 میلیون و 550 هزار تومان محاسبه شده است.
این مسول در بانک مسکن، به هیبنا اعلام کرد: بخشی از تسهیلات تبصره ای و تکلیفی در قالب تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک مسکن به متقاضیان پرداخت می شود که یک نمونه مهم و پرتقاضای آن، تسهیلات ازدواج است. بانک مسکن سال گذشته در اجرای طرح ویژه مصوب بانک مرکزی برای حمایت ویژه (پرداخت سریع تسهیلات) از زوجین متقاضی تسهیلات ازدواج موفق شد متناسب با جدول زمانبندی و سهمیه تعیین شده، نسبت به ارایه تسهیلات ازدواج اقدام کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: