کد خبر: ۶۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
عقب‌گرد لیدرها در روز بی‌حجمی بازار سهام
معامله‌گران بورس تهران همزمان با عرضه اولیه سهام بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی در بورس امروز در حالی شاهد درجا زدن قیمت سهام در گروه‌های پیشرو بازار از جمله فولادی‌ها و معدنی‌ها بودند که بازار سهام معاملاتی کم حجم را نظاره‌گر بود.
نماگرهای بورس قرمزپوش شدند
معامله‌گران بورس تهران همزمان با عرضه اولیه سهام بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی در بورس امروز در حالی شاهد درجا زدن قیمت سهام در گروه‌های پیشرو بازار از جمله فولادی‌ها و معدنی‌ها بودند که بازار سهام معاملاتی کم حجم را نظاره‌گر بود.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه 20 تیر ماه 97 با کاهش یک هزارو 343 واحدی به رقم 109 هزار و 505 واحدی  رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 195 واحدی عدد 18 هزار و 332 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش دوهزار و یک واحدی به رقم  119 هزار و 202 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش یک هزار و 297 واحدی به رقم 80 هزار و 32 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش یک هزارو 92واحدی عدد  221 هزار و 196 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 11 واحدی بر روی رقم یک هزار و 225 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران با 578 واحد ، فولاد با 161واحد و هلدینگ خلیج فارس با 81 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  پالایش نفت اصفهان با 39 واحد، پالایش نفت اصفهان با 27واحد و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با 19 واحد افزایش، بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 224 میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 843 میلیون و 931 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 87 هزار و 289 نوبت داد و ستد بود.
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملاتی کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشسته بود که اقبال برای عرضه اولیه و تأثیر کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی باعث شد تا ارزمحورهای بورس با افزایش عرضه نسبت به تقاضای سهام و کاهش قیمت‌ها مواجه باشد.
امروز عرضه اولیه سهام پتروشیمی پارس به عنوان یکی از سودآورترین شرکت‌های خام فروش هلدینگ خلیج‌فارس در بازار سهام کلید خورد که برخی گزارش‌ها حاکی از پیشنهاد تقسیم سود ۸۰۰ تومانی در مجمع عادی سالیانه این شکرت طی هفته آینده دارد.
تلاش‌های پراکنده در وزارت صنعت‌، معدن و تجارت برای بیرون کشاندن همه محصولات پتروشیمی، فلزی، معدنی و سایر کالاهای کشاورزی از بازار متشکل بورس کالا در حالی دوباره بالا گرفته که خاطره امضاهای طلایی و حواله‌های خاص که در پستوخانه‌ها و یا پشت درهای بسته تخصیص می‌یافت را دوباره به ذهن‌ها متبادر کرده است. این در حالی است که گفته می‌شود در نخستین گام قرار است محصولات فولادی بورس کالا از رینگ فلزات این بازار خارج و از طریق وزارت صنعت به صورت حواله‌ای توزیع شود،‌ اقدامی که در صورت تحقق باید از آن به عنوان خواندن فاتحه شفافیت و قانون‌مداری در محضر سیاست‌های اصل ۴۴ دانست.


نام:
ایمیل:
* نظر: