کد خبر: ۶۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
گزارش تصویری
مسجد جامع شهرستان ساری به عنوان قدیمی ترین مسجد تاریخی در شمال کشور، پس از دو هزار سال قدمت، شب گذشته در شعله‌های آتش سوخت.
مسجد جامع شهرستان ساری به عنوان قدیمی ترین مسجد تاریخی در شمال کشور، پس از دو هزار سال قدمت، شب گذشته در شعله‌های آتش سوخت.

مسجد جامع ساری با قدمتی تاریخی - مذهبی در مرکز این شهرستان به عنوان کهن‌ترین مسجد دیار علویان در سرزمین طبرستان معرفی شده است.

مسجد جامع ساری که قدیمی ترین مسجد استان مازندران است، به دلیل قدمت خود یکی از جاذبه‌های تاریخی - مذهبی این شهرستان محسوب می‌شود.

علاوه بر اهالی شهرستان ساری و مناطق اطراف، گردشگران نیز از مسجد جامع تاریخی ساری بازدید دارند؛ مسجدی که در قسمت غربی خیابان انقلاب و در محدوه مرکزی شهر، روبروی خیابان قارن در محله چنار بن و در مجاورت بازار نرگسیه واقع شده است. 

مسجد جامع ساری متأسفانه شامگاه پنجشنبه 21 تیر ماه جاری به دلیل وقوع آتش سوزی ناشی از اتصالی سیم برق به صورت کامل دچار حریق شد و در این حادثه، شبستان‌های این بنای قدیمی در آتش سوخت.

در زیر تصاویری از حادثه آتش سوزی، عملیات اطفای حریق و لکه‌گیری مسجد جامع ساری را مشاهده می‌کنید:

در مورد مسجد جامع ساری یک نکته جالب وجود دارد و آن این است که اکثر مردم ساری معتقدند این مسجد روی بنای یک آتشکده مربوط به دوران ساسانیان ساخته شده است. بسیاری از جهانگردان خارجی که در ادوار تاریخی مختلف به ساری سفر کرده بودند نیز تحت تاثیر قول عامه همین را نقل کرده که ظاهرا چندان درست نیست.

این اثر در تاریخ هشتم سفند 1377 با شماره ثبت 2272 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار