کد خبر: ۶۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
معاون مالیات برارزش افزوده سازمان:
معاون مالیات برارزش افزوده سازمان گفت: عملکرد خوب و تعامل مناسب کارکنان در مجموعه های مالیاتی به ویژه در واحدهای ارزش افزوده برگرفته از توسعه فرهنگ مالیاتی در بین آحاد مردم است .

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مسیحی، معاون مالیات برارزش افزوده سازمان مالیاتی کشور، در دیدار با کارمندان امورمالیاتی قم به تشکیل بانک های اطلاعاتی دقیق مودیان به منظور شناسایی و تشخیص صحیح مالیات اشاره کرد و افزود : رسیدگی به پرونده های مالیاتی می بایست برپایه اطلاعات دقیق و قبولی دفاتر و مالیات ابرازی مودی صورت پذیرد.
وی ادامه گفت: دولت در حوزه مالیات بر ارزش افزوده به دنبال شفاف سازی اطلاعات افراد، جلوگیری از فرار مالیاتی و نیز فرهنگ سازی برای پرداخت مالیات است و در این راستا گام‌های خوبی را برداشته است.
مسیحی نقش نظام مالیات بر ارزش افزوده را در تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهری مهم دانست و اظهار داشت: نظام مالیات بر ارزش افزوده با پویایی، دقت، نظم و سهولتی که دارد می‌تواند برای تامین بخشی از منابع مورد نیاز ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شهری مورد استفاده قرار گیرد.
همچنین پرهیز از موازی کاری در رسیدگی و تشخیص مالیات ، طولانی بودن فرآیندهای رسیدگی و مشکلات طرح جامع مالیاتی ، رسیدگی به تراکنش های بانکی ، برون سپاری فرآیند مالیات های نقل و انتقال از جمله موارد مطرح شده در این دیدار بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: