کد خبر: ۶۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
نخستین جشنواره گردشگری و بوم گردی منطقه آزاد ماکو با عنوان سفرنگاری ماکو گرام در این منطقه آغاز به کار کرد.
آغاز به کار نخستین جشنواره گردشگری و بوم گردی منطقه آزاد ماکو

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا در آئین افتتاح این جشنواره، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به حرکت سازمان منطقه آزاد ماکو در محور توسعه سبز و هوشمند گفت: توسعه باید بر مبنای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی با استفاده از تکنولوژی و علم روز صورت گیرد.
غلامرضا سلیمانی با اذعان بر اینکه برندسازی و معرفی منطقه بصورت هوشمندانه لازمه رسیدن به چشم انداز توسعه ماکو است افزود:دولت و بخش خصوصی باید هزینه کرد در حوزه برندینگ و برندسازی را سرمایه گذاری بدانند و به این حوزه ورود کنند چرا که سرمایه گذاری در صنعتی نامرئی به نام برندینگ اگر به بار نشیند سالهای سال می توان از ثمره آن بهره برد.
وی افزود: با عنایت به اینکه بیش از ۶۰ درصد جامعه منطقه آزاد ماکو عشایری هستند می توان با برنامه ریزی و مطالعه علمی از این ظرفیت بهره برد.
سلیمانی با اشاره به اینکه قبل از اجرای پروژه های گردشگری باید با فرهنگسازی برای نگهداری این طرح ها نیز فکری شود اظهار داشت: افزایش فرهنگ عمومی برای نریختن زباله در طبیعت و حفظ پارک ها و فضای سبز که هزینه های بسیاری برای سازمان داشته، ضروری است و باید متناسب با توسعه عمرانی فرهنگ عمومی نیز رشد یابد.
وی جذب گردشگر و بوم گرد به منطقه را زودبازده ترین اقدام برای کار آفرینی عنوان کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۱۵۰ هزار نفر متقاضی ورود به منطقه آزاد ماکو از کشورهای همسایه داشتیم که با حضور رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور موانع ورود  گردشگران خارجی مرتغع می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه بوم گردی یا ‘اکوتوریسم’ صنعتی نوپا و زودبازده است تصریح کرد: پیرو مطالعات  کارشناسی شده در اندیشکده توسعه ای ، بوم گردی منطقه آزاد ماکو علاوه بر اشتغالزایی، گردشگری با محوریت حفظ طبیعت و احیای فرهنگ بومی منطقه را به همراه دارد.
وی از تمامی دانش آموختگان، جویندگان کار و کسانیکه دارای مهارت هستند خواست تا در سامانه "ثبت نام دانش آموختگان” در آدرس makufz.ir بخش اندیشکده توسعه ای ثبت نام کنند تا از توانمندی ها و مهارت های آنان در جهت توسعه پایدار منطقه استفاده شود.
امام جمعه ماکو نیز در این مراسم ازمسئولین خواست که برای تحقق اجرای طرح گردشگری در منطقه آزاد ماکو اهتمام جدی داشته باشند و گفت: رونق گردشگری همسو با محیط زیست در این منطقه توسعه آینده منطقه و استان آذربایجان غربی را رقم می زند.
حجت الاسلام ایوب رنجبری افزود: باید همه مسئولین برای تحقق و اجرایی شدن طرح گردشگری در منطقه تلاش کنند.
ثبت نام جشنواره سفرنگاری ماکوگرام در آدرس : www.etravelgram.ir صورت می پذیرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: