کد خبر: ۶۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
مجمع عمومی عادی سالانه بانک خاورمیانه روز چهارشنبه 27تیر 1396، در سالن همایش اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. این مجمع با حضور اکثریت صاحبان سهام، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  روابط عمومی بانک خاورمیانه، در ابتدا آقای خسرو نایبی‌اهرنجانی رییس هیات مدیره بانک خاورمیانه ضمن خیرمقدم به سهامداران گزارشی از شرایط اقتصادی کشور و محیط فعالیت بانک در سال 1396 ارائه داد و در ادامه اعلام کرد که به دلیل عدم دریافت مجوزهای لازم از طرف بانک مرکزی  انتخابات در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
در ادامه جلسه کاندیداهای هیات رییسه مجمع معرفی و با تصویب حاضران ترکیب هیات رییسه تکمیل شد.
سپس آقای مجید نورمحمدی معاون مالی بانک ضمن قرائت پیام هیات مدیره و پیام مدیرعامل گزارش عملکرد مالی بانک در سال مالی گذشته را شرح دادند. او ضمن قرائت پیام مدیرعامل تاکید کرد شفافیت و درستی اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بانک همواره مدنظر مدیریت بانک بوده است. در سال گذشته در رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، براساس امتیاز کسب شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب، بانک خاورمیانه با 84.96 امتیاز در میان بانک‌های بورسی رتبه نخست را کسب کرد. همچنین سهام بانک خاورمیانه دارای 91 درصد سهام شناور آزاد در سامانه بورس و اوراق بهادار تهران است.
او ضمن تشریح  اهمیت حاکمیت شرکتی در نظام بانکی و رویکرد بانک خاورمیانه برای تحقق حاکمیت شرکتی، به وظایف مدیریت‌های، حسابرسي داخلي، مدیریت مبارزه با پولشویی و تطبیق قوانین و مدیریت ریسک در بانک خاورمیانه اشاره و اضافه کرد: حاكميت شركتي در بانك خاورميانه منطبق با استاندارد بين‌المللي "سه خط دفاعي" اجرا مي‌شود. در اين استاندارد، تمام واحدهاي اجرايي بانك موظف هستند درك كاملي از ريسك‌هاي موجود در فعاليت‌هايشان داشته باشند و خود اين ريسك‌ها را مديريت كنند. اين مفهوم به‌عنوان خط اول دفاعي شناخته مي‌شود. واحد مديريت ريسك به‌عنوان خط دفاعي دوم شناخته مي‌شود كه علاوه بر نظارت، مديريت و گزارش‌دهي در مورد ريسك فعاليت‌هاي واحدهاي اجرايي، وظيفه آموزش واحدهاي اجرايي را نيز براي شناسايي و كنترل ريسك‌ها بر عهده دارد. واحد ريسك از طريق كميته‌هاي مرتبط با هيات‌مديره در ارتباط مستقيم هستند و به‌طور ادواري و منظم به هيات‌مديره يا كميته‌هاي مرتبط گزارش مي‌دهند.
او افزود: به رغم کاهش حاشیه سود فعالیت‌های بانکی در سال 1396 خوشبختانه موفق شدیم کارنامه مثبتی به سهام‌داران تقدیم کنیم و اهداف پیش‌بینی شده در بودجه پیشنهادی را محقق سازیم. در این سال سود خالص بانک بیش از 2.454 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.
بانک خاورمیانه نخستین بانک ایرانی است که صورت‌های مالی سال‌های 1393 تا 1395 را بر اساس استاندارد IFRS تهیه کرده و آن را به تایید حسابرس نیز رسانده است. گزارش مالی سال 96 نیز بر اساس این استاندارد جهانی تهیه شده است.
در نهایت با تشریح جداول سود و زیان و شناسایی سود بانک برای عملکرد مالی سال 1396 با توجه به مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 10/08/1395  مبنی بر افزایش سرمایه بانک، پیشنهاد هیات مدیره برای  در نظر گرفتن 1.000 میلیارد ریال به منظور تخصیص مرحله دوم افزایش سرمایه و تقسیم سود سال 1396 مبلغ 150 ريال به ازای هر سهم مطرح شد.
سپس نماینده بازرس قانونی و حسابرس مستقل، گزارش حسابرس رسمی را به اطلاع سهامداران رساند و آقایان دکتر عقیلی و نورمحمدی به سوالات سهامداران در مورد برخی موارد مندرج در صورت‌های مالی،گزارش حسابرس و پیش‌بینی وضعیت بانک و برنامه‌های آینده پاسخ دادند.
در ادامه مجمع، طبق دستور جلسه در مورد تصویب صورت‌های مالی، تقسیم سود، تعیین پاداش هیات مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف ، انتخاب بازرس قانونی و انتخاب روزنامه رسمی بانک رای‌گیری به عمل آمد که مورد تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: