کد خبر: ۶۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
بیمارستان شهید ستاری قرچک با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رییس ستاد اجرای فرمان امام(ره)، مدیر عامل بنیاد برکت، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مقامات و مسئولان در روز پنج‌شنبه 28 تیرماه 1397افتتاح شده و با ایفای نقش مؤثر هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد به بهره‌برداری می‌رسد.

نقش هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد در ارتقای سلامت عمومی

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  روابط عمومی بانک پاسارگاد، احداث بیمارستان شهید ستاری قرچک ورامین با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد اجرای فرمان امام(ره) انجام شده و بهره‌برداری آن طی یک مناقصه بر عهده‌ی هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد قرار گرفته‌است. احداث این بیمارستان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بر اساس تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مشارکت ستاد در ساخت و تکمیل 10 پروژه‌ی بیمارستانی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته کشور صورت‌گرفته‌است.

این بیمارستان در زیربنایی به مساحت 8300 مترمربع و در4 طبقه بنا شده است و شامل کلینیک‌های تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان، پد بالگرد امدادی هوایی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه، CCU، NICU، ICU و دارای 4 اتاق عمل و بخش‌های جراحی و بستری داخلی، دیالیز، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، اورژانس و ... است. همچنین در آینده امکان توسعه‌ این بیمارستان 96تختخوابی وجود دارد. این در حالی است که پیش از این، شهر قرچک به رغم جمعیت 270هزار نفری، فاقد بیمارستان بوده و افتتاح بیمارستان شهید ستاری، ضمن پوشش عمده‌ مشکلات بهداشتی و درمانی مردم، به محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در این منطقه کمک خواهد کرد.

خاطر‌نشان می‌سازد هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد، در راستای تقویت مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، احداث شهرک‌های سلامت و 7000تخت بیمارستانی در شهرهای مختلف ایران را در دستور کار قرار داده و هم‌اکنون بیمارستان خاتم قم، در 8 طبقه و با مساحتی بالغ بر 200 هزار متر مربع در یک مجتمع آموزشی درمانی در شهرک سلامت خاتم، در حال ساخت است و بهار 1398 به بهره‌برداری خواهد رسید. طراحی این بیمارستان بر اساس آخرین استانداردهای اروپا و در سه قطب آموزشی، سلامت-درمانی و قطب خدمات-رفاهی انجام گرفته‌است.

هدف از احداث و بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها ارتقای کیفیت بهداشت و سلامت عمومی و در دسترس قرار دادن خدمات درمانی برای آحاد افراد جامعه است و به عنوان ایفای مسئولیت‌های اجتماعی گروه مالی پاسارگاد، توسط هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد انجام‌ می‌پذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: