کد خبر: ۶۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کاغذ تحریر به بندی ۱۵۰ هزار تومان رسید
با وجود تدبیر دولت برای حفظ ثبات بازار کاغذ،‌ طی یک هفته گذشته شاهد افزایش قیمت قابل توجه کاغذ چاپ و تحریر هستیم . جالب اینکه هیچ واردکننده‌ای حاضر به فروش کاغذ خود نمی‌شود.
آتش گرانی به بازار کاغذ افتاد
با وجود تدبیر دولت برای حفظ ثبات بازار کاغذ،‌ طی یک هفته گذشته شاهد افزایش قیمت قابل توجه کاغذ چاپ و تحریر هستیم . جالب اینکه هیچ واردکننده‌ای حاضر به فروش کاغذ خود نمی‌شود.
با وجود تزریق دلار 4200 تومانی به بازار کاغذ برای واردات هزاران تن کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه، و بازگشت آرامش نسبی به بازار،‌ دوباره در یک هفته گذشته تلاظم در بازار کاغذ به وجود امده و با افزایش قیمت شدید در کاغذ چاپ و تحریر مواجه شدیم.
بر این اساس قیمت هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی در بازار که تا پیش از این 125 تا 130 هزار تومان بفروش می‌رسید‌، به 150 تا 160 هزار تومان افزایش یافته است.
هم‌چنین کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی نیز با افزایش قیمت نسبی مواجه بوده است،‌ بسیاری از کارشناسان بازار کاغذ حباب ایجاد شده را ناشی از تاخیر در ارسال محموله‌های خریداری شده به ایران دانسته‌اند.
رحیمی فروشنده کاغذ ضمن تایید افزایش قیمت کاغذ به تسنیم گفت:‌ با وجود اینکه با افزایش قیمت در بازار مواجه هستیمف  هیچ واردکننده‌ای حاضر نیست کاغذ بفروشد،‌ با سرمایه یک میلیارد تومانی نتوانستیم حتی چند بند کاغذ چاپ و تحریر خریداری کنیم.
مدیر بازرگانی رضوان نیز از عدم خرید و فروشدر بازار کاغذ خبر داده و اضافه می‌کند:  کاغذ را گران کرده‌اند اما هیچ بازرگانی حاضر به فروش کاغذ نیست،‌ معلوم نیست چرا با وجود افزایش قیمت کاغذها را نمی‌فروشند.
سید‌حسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا اما معتقد است که افزایش قیمت اخیر در بازار کاغذ واقعی نیست و حباب است، این افزایش قیمت بدلیل تاخیری است که  در اختصاص ارز 4200 تومانی پیش آمده است،‌ تصور می‌کنم به محض رسیدن کاغذهای خریداری شده با دلار 4200 تومانی به ایران این افزایش قیمت از بین برود.
وی ضمن اظهار امیدواری نسبت به پایین آمدن قیمت کاغذ در بازار با ترخیص کالاهای وارد شده از گمرک گفت:‌ نوسانات بازار دلار خواه ناخواه تاثیر خود را روی بازار کاغذ نیز نشان می‌دهد.
غلامرضا شجاع نماینده مصرف‌کنندگان کاغذ نیز ضمن انتقاد از عملکرد سازمان تعزیرات در این زمینه گفت:  تعزیرات نباید تنها به جریمه اکتفا کند،‌ بلکه باید واردکننده‌های متخلف را شناسایی کند و با همکاری سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و دفتر اقتصاد و بازرگانی وزرات صنعت و بخش خصوصی که مصرف کننده کاغذ است،‌ محموله‌ها را شناسایی گرد و واردکنندگان را وادار به فروش کند.
وی هم‌چنین گفت:‌ ما از واردکنندگان اصیل می‌خواهیم جلوی این بی انظباطی را بگیرند،‌ تا افراد غیرحرفه‌ای وسوسه ورود به بازار را نداشته باشند


نام:
ایمیل:
* نظر: