کد خبر: ۶۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
توئیتر این روزها علاوه بر کارکرد اجتماعی اش به اهرمی سیاسی تبدیل شده است. از روزهایی که ظریف از بالکن هتل کوبورگ خطاب به امریکایی ها توئیت می کرد تا امروز که دنیا چشم به توئیت های ترامپ و پاسخ های ایران دوخته است.
جنگ توئیتری!
توئیتر این روزها علاوه بر کارکرد اجتماعی اش به اهرمی سیاسی تبدیل شده است. از روزهایی که ظریف از بالکن هتل کوبورگ خطاب به امریکایی ها توئیت می کرد تا امروز که دنیا چشم به توئیت های ترامپ و پاسخ های ایران دوخته است.
صبح امروز رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات حسن روحانی که به وی هشدار داده بود، با دم شیر بازی نکن، یک پیام توئیتری خشم‌آلود منتشر کرد و نوشت: خطاب به رئیس جمهور روحانی؛ هرگز و هیچ‌وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن وگرنه از پیامدهایی رنج خواهید برد که نظیرش را کمتر کسی در تاریخ تجربه کرده است. ما دیگر کشوری نیستیم که سخنان دیوانه‌وار شما از خشونت و مرگ را تحمل کند. مراقب باش!
ترامپ که تمام این توییت را با حروف بزرگ انگلیسی نوشته است تلاش کرده لحن عصبانی خود را نیز نشان دهد که این تلاش او با تمسخر کاربران فضای مجازی مواجه شده است. با این حال، برخی نیز این توییت ها را مشابه توییت های او علیه کره شمالی دانسته‌اند و برخی نیز آن را تهدید مستقیم به اقدام نظامی علیه ایران تلقی کرده‌اند.
تنها ساعتی از این تهدید نگذشته بود که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تهدید پوشالی رییس جمهور آمریکا پاسخ داد.
محسن رضایی در توییتر نوشت:
آقای ترامپ به آقای روحانی گفته است مراقب باش.
شما که بیش از پنجاه هزار نیرو زیر تیغ ایران دارید و اینگونه دیوانه وار تهدید می کنید، باید مراقب باشید.
این نبرد توئیتری حالا توجه بسیاری را برانگیخته است تا جایی که امروز وزارت خارجه آلمان در واکنش به توییت جنگ‎طلبانه ترامپ خطاب به رئیس جمهوری ایران، هشدار داد: تهدیدهای جنگی کمکی (به حل مشکلات) نمی‎کند.
به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در واکنش به توییت جنگ‌طلبانه‌ای که امروز دوشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران منتشر کرد؛ گفت: تهدیدهای جنگی هرگز کارگشا نیست.
شعله این کشمکش توئیتری را دیروز حسن روحانی با ان لحن قاطع و محکم خود روشن کرد که خطاب به ترامپ گفت: آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم ؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است.
این سخنان رییس جمهور کشورمان در همایش روسای نمایندگی‌های ایران در خارج ازکشور بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و رسانه‌های خارجی و عربی به بازتاب آنها پرداختند.
هرچند ترامپ تلاش کرد با توئیت خود و استفاده از لحن تهدیدآمیز واکنش نشان دهد اما همچون موارد دیگر این اقدام او تمسخر بسیاری از کاربران را در پی داشته است.
استفاده ترامپ از توئیتر ظرف ماه‌ های گذشته بارها به موج اعتراضات و انتقادها علیه او دامن زده است. جالب اینجاست که ترامپ هنگامی که سرگرم توئیت کردن و نشر و بازنشر مطالب و کامنت‌ ها می‌ شود، خیلی سریع و شتابزده عمل می‌ کند. آخرین نمونه آن، ارسال کامنت توئیتری به زنی به نام ترزا می در انگلیس بود که جز شباهت اسمی، هیچ ربطی به نخست وزیر آن کشور نداشت.
در محافل سیاسی نزدیک به ترامپ یا در شبکه‌ های اجتماعی بسیاری خواستار ممنوع کردن استفاده از توئیتر توسط دونالد ترامپ شده‌ اند. یکی از کاربران، استفاده توئیتر توسط ترامپ را نوعی «خودکشی سیاسی» برای او می‌ داند. این کاربر با انتشار طرحی و با استفاده از خبر خودکشی «اسلوبودان پرالیاک» در دادگاه لاهه، خطرات توئیتر برای ترامپ را چنین تشبیه می‌ کند.
ترامپ پس از پیروزی در انتخابات درباره استفاده خود از توئیتر مدعی شده بود که در بهترین حالت از توئیتر به شکل بسیار محدود استفاده خواهد کرد؛ امری که به واقعیت نپیوست و از این‌ رو بسیاری در شبکه‌ های اجتماعی آن را نیز در شمار دروغ‌ های ترامپ گذاشتند و گفتند موضوعی نیست که ترامپ بر سر آن دروغ نگفته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار