کد خبر: ۶۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
رکوردشکنی 722 هزار تومانی سکه در شش روز
سکه به عنوان شاخص ارزیابی وضعیت اقتصاد ایران، امروز تا ساعت ۱۹ از ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان عبور کرد و نسبت به شش روز قبل ۷۲۲ هزار تومان بالا رفت. سکه‌های پیش‌فروش دی ماه نیز به ۴ میلیون تومان رسید؛ در این شرایط انتظار عبور دلار از مرز ۱۰ هزار تومان دور از ذهن نیست.
سکه به مرز 4 میلیون تومان می رسد؟
سکه به عنوان شاخص ارزیابی وضعیت اقتصاد ایران، امروز تا ساعت ۱۹ از ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان عبور کرد و نسبت به شش روز قبل ۷۲۲ هزار تومان بالا رفت. سکه‌های پیش‌فروش دی ماه نیز به ۴ میلیون تومان رسید؛ در این شرایط انتظار عبور دلار از مرز ۱۰ هزار تومان دور از ذهن نیست.
به گزارش ایسنا، این روزها قیمت سکه طرح جدید در شرایطی افزایش پیدا می‌کند که عرضه پایین آمده است و به گفته‌ی فعالان این بازار، کسانی که سکه‌های پیش‌فروش سه ماهه را تحویل گرفتند از عرضه آن در بازار خودداری کردند. از روز ۲۶ تیرماه که پیش‌فروش سکه‌های سه ماهه آغاز شد، ابتدا قیمت‌ها روند نزولی گرفت اما از بعدازظهر همان روز ورق برگشت و مشاهده شد که سکه‌های پیش‌فروش به بازار تزریق نشده است. ظاهرا احتکار در این بازار غالب شده و نبض اقتصاد ایران در دست خریداران سکه و ارز قرار دارد. ظاهرا درگیری‌های لفظی بین روسای جمهور ایران و آمریکا در بازارهای سکه و ارز اثرگذار بوده است.

*سکه ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان!
صبح امروز که قیمت‌ها را از رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گرفتیم، سکه ۳ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان بود. بعد ازظهر به ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان رسید. با این حساب حالا سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حباب دارد. ظاهرا دستگیری و برخورد با نوسان‌گیران هم نتایج مثبتی را در پی نداشته است. رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به علت افزایش قیمت سکه و تاثیر سخنان رییس جمهوری بر بازار گفت: عملکرد و سیاست‌گذاری‌ها باعث شده این روزها قیمت طلا و سکه افزایش داشته باشد. افزایش قیمت ارز هم طبیعتا بر قیمت طلا و سکه اثرگذار است، چراکه طلا فلزی است که اگر یک نفس هم کم و زیاد شود، می‌تواند در قیمت آن تغییر ایجاد شود.

*قیمت سکه آتی به مرز ۴ میلیون تومان رسید
سکه طلا در بورس کالای ایران در سه نماد دی، آبان و شهریور در قالب معاملات آتی مورد معامله قرار می‌گیرد که کمترین قیمت آن مربوط به سکه آتی تحویل شهریور ماه است که به تازگی به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار آتی سکه در بورس کالا در نماد تحویل دی ماه سال ۱۳۹۷ به بیش از ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است، همچنین قیمت سکه آتی تحویل آبان ماه قیمت ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان را تجربه می کند


*سکه بالاتر می رود؟
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر ضمن اعلام اینکه سکه به بالاترین قیمت رسیده است، گفت: بحث‌هایی که در محافل داخل و خارج از کشور مطرح می‌شود، بر افزایش قیمت سکه اثرگذار است. از سوی دیگر حال و روز فعلی، انتظار افزایش قیمت را خواهد داشت.
ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین قیمت‌های بازار طلا را تا لحظه ارسال این خبر اینگونه عنوان کرد که هر قطعه قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۳۶۶ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۶۲۵ هزار تومان و ربع‌سکه ۸۱۵ هزار تومان قیمت دارد.
وی با بیان اینکه قیمت جهانی هر اونس طلا ۱۲۳۱ دلار است، افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۷۵ هزار و ۱۵۰ تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۸۰۰ تومان است. سکه‌ یک گرمی نیز ۴۵۲ هزار تومان فروخته می‌شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به علت افزایش قیمت سکه و تاثیر سخنان رئیس جمهوری بر بازار گفت: عملکرد و سیاست‌گذاری‌ها باعث شده این روزها قیمت طلا و سکه افزایش داشته باشد. افزایش قیمت ارز هم طبیعتا بر قیمت طلا و سکه اثرگذار است، چراکه طلا فلزی است که اگر یک نفس هم کم و زیاد شود، می‌تواند در قیمت آن تغییر ایجاد شود.
محمدولی با اشاره به تقاضای موجود در بازار سکه توضیح داد: تقاضا برای خرید سکه زیاد نیست و در این موقعیت افزایش قیمت‌ها هم به این دلیل نیست. بارها گفته شده پیش‌فروش اوراق سکه خیلی نمی‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد. درواقع در موضوع سکه و طلا، پیش‌فروش اثر ندارد یا خیلی کوتاه‌مدت است.
وی درباره قیمت آتی طلا و سکه نیز اظهار کرد: قیمت را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما حال و روز فعلی، انتظار افزایش قیمت را خواهد داشت. البته ما راضی نیستیم افزایش قیمت داشته باشیم و می‌خواهیم آرامش در بازار برقرار باشد که داد و ستد انجام شود، زیرا این نوسانات موجود در بازار، اجازه داد و ستد را نمی‌دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار