کد خبر: ۶۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
شاخص کل بورس 263 واحد افت کرد
امروز در بازار سهام خودروها، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی روند کاهش قیمت را تجربه کردند و شاخص کل با کاهش ۲۶۳ واحدی رو به رو شد.
سقوط قیمت سهام فلزی‌ها، خودرویی‌ها و نفتی‌ها
امروز در بازار سهام خودروها، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی روند کاهش قیمت را تجربه کردند و شاخص کل با کاهش ۲۶۳ واحدی رو به رو شد.
شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز ۲۶۳ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۸ هزار و ۳۹۵ رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۲ واحد افت تا رقم ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحدی افت کرد. شاخص آزاد شناور نیز ۳۸۶ واحد پایین رفت و تراز ۱۱۷ هزار و ۳۸۵ را تجربه کرد. در عین حال شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۳۷ و ۷۹۱ واحد افت کردند.
سایپا سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین و فولاد خوزستان سه شرکتی بودند که معاملات سهام‌شان بیشترین تأثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار داشت اما درطرف مقابل نفت سپاهان، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی فناوران به ترتیب با ۳۷، ۳۲ و ۲۹ واحد تأثیر افزاینده سعی کردند که نگذارند شاخص بازار بیش از این کاهش پیدا کند.
امروز در نماد ساپیا که بیشترین تأثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار داشت، شاهد صف میلیونی فروش بودیم به‌طوری که پس از پایان معاملات تعداد ۱۶۶ سفارش با حجم بیش از ۱۰ میلیون و ۶۶۶ هزار سهم در صف فروش ایستاده بودند. در این نماد صددرصد خریدها را سهامداران حقوقی انجام دادند و همچنین ۳۶ درصد از عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی بود.
در گروه خودرو در اکثر نمادها شاهد روند کاهشی قیمت بودیم. در این گروه ۲۴۴ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.
در گروه فلزات اساسی نیز بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند. علاوه بر آن گروه فراورده‌های نفتی، کوک و سوخت هسته‌ای نیز وضعیت مشابهی با گروه فلزات اساسی داشتند.
امروز فعالان بازار در اکثر نمادها در حالی شاهد افت قیمت‌ها بودند که در دو روز ابتدایی هفته تقاضا بر عرضه پیشی گرفته بود و شاخص کل توانست تا حدی رشد را تجربه کند.
وضعیت کلی اقتصاد از جمله نرخ ارز در بازارهای غیررسمی ایران در این روزها بازیگر اصلی بازار سهام است. از طرفی با بالا گرفتن تهدیدهای لفظی میان آمریکا و ایران، فعالان بازار شاهد افزایش ریسک‌های سیستماتیک هستند و این موضوع به تصمیم‌گیری آن‌ها در خرید و فروش تأثیرگذار بوده است.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۷۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۱ هزار و ۶۱۷ نوبت دادوستد بود.
آیفکس نیز امروز با ۰.۴۳ کاهش مواجه شد و به رقم ۱۲۱۸.۶۹ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به نزدیک ۱۷۹ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲۲ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.


برچسب ها: بورس ، تالار شیشه ای ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر: