کد خبر: ۶۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
برای توافق جدید با ایران آماده‌ایم
رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران، اعلام کرد: ما آماده هستیم که یک توافق واقعی به عمل آوریم؛ نه توافقی که توسط دولت قبلی حاصل شد و فاجعه بود.
ترامپ چگونه رهبران جهان را پیچاند؟!
رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران، اعلام کرد: ما آماده هستیم که یک توافق واقعی به عمل آوریم؛ نه توافقی که توسط دولت قبلی حاصل شد و فاجعه بود.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در جمع کهنه‌سربازان کشورش به سخنرانی پرداخت و در این سخنرانی مدعی شد: من آمریکا را از توافق وحشتناک و یک‌طرفه هسته‌ای ایران خارج کردم و ایران دیگر کشور سابق نیست. این چیزی است که می‌توانم بگویم و خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.
بر اساس گزارش کاخ سفید، ترامپ ادامه داد: ما همچنین بحث خلع سلاح کره‌شمالی را پیگیری می‌کنیم.

*ماجرای پیچاندن رهبران جهان از زبان ترامپ!
رییس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع افتتاح سفارت واشنگتن در قدس اشاره کرد و گفت، روسای‌جمهوری قبلی می‌گفتند این کار را انجام می‌دهند اما نتوانستند.
وی مدعی شد: امسال ما پایتخت واقعی اسرائیل را به رسمیت شناختیم و سفارت آمریکا را در قدس افتتاح کردیم.
ترامپ بیان کرد: عده‌ای فکر می‌کردند این امر قابل طرح نیست و پس از آن که طرح شد، فکر می‌کردند این سفارت قابل احداث نیست اما من کار احداث را چهار ماهه انجام دادم. به دفترم آمدند و سندی را برای امضا به من دادند که بر اساس آن یک میلیارد دلار برای احداث سفارت در نظر گرفته شده بود. گفتم یک میلیارد دلار؟! آنها ایده‌ای نداشتند و متوجه نبودند.
وی ادامه داد که با کمک دیوید فریدمن، سفیر واشنگتن در رژیم صهیونیستی کار افتتاح سفارت در قدس را با ۴۰۰ هزار دلار انجام داده است.
رییس‌جمهوری آمریکا جریان برخوردش با مخالفت رهبران جهان در مقابل اقدام انتقال سفارت واشنگتن به قدس را به این صورت توضیح داد: تماس‌های بسیاری از رهبران سراسر جهان دریافت می‌کردم که از من می‌خواستند این کار را نکنیم. من به این تماس‌ها جواب ندادم و بعد از این که کارم را کردم، با آنها تماس گرفتم. یکی از همان کارهاست؛ «اجازه بدهید بعداً به شما زنگ بزنم!». من تماس‌هایی از پادشاهان، روسای‌جمهوری و دیکتاتورها دریافت می‌کردم و وقتی متوجه می‌شدم تماس در چه موردی است، می‌گفتم به تماس‌گیرنده بگویید هفته آینده با او تماس خواهم گرفت. بعداً به آنها زنگ زدم و گفتم نمی‌دانستم شما چنین فکری دارید اما کار از کار گذشته است.

*ابراز امیدواری نسبت به بازگشت بقایای اجساد سربازان آمریکایی از کره
ترامپ همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود نسبت به بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی از کره ابراز امیدواری کرد و خطاب به کهنه‌سربازان ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید، ما مشغول کار روی برگرداندن بقایای اجساد برادران شما در ارتش که جانشان را در کره از دست دادند، هستیم و امیدوارم این سربازان به زودی در خاک آمریکا آرام بگیرند.
ترامپ گفت: کهنه‌سربازان جنگ‌های خارجی آمریکا نمود قهرمانان آمریکایی هستند که ارزش‌های ما را اشاعه می‌دهند.
وی اظهار کرد: ما در حال از میان بردن قاتلان تشنه به خون موسوم به داعش هستیم که تقریباً از بین رفته‌اند. ما یک تهدید را با نام واقعی آن مورد خطاب قرار می‌دهیم؛ نامی که از مدت‌ها پیش مورد استفاده قرار نمی‌گرفت: تروریسم افراط‌گرایانه اسلامی. همین است. باید دشمنتان را بشناسید تا بتوانید بر آن غلبه کنید.


نام:
ایمیل:
* نظر: