کد خبر: ۶۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
آمادگی دارم از دولت کنار بروم
محمد باقر نوبخت با اعلام اینکه برای باز بودن دست رییس جمهور استعفای خود را تقدیم وی کردم گفت: من نتوانستم اقای رئیس جمهور را برای این کار قانع کنم.
مخالفت روحانی با استعفای نوبخت
محمد باقر نوبخت با اعلام اینکه برای باز بودن دست رییس جمهور استعفای خود را تقدیم وی کردم گفت: من نتوانستم اقای رئیس جمهور را برای این کار قانع کنم.

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در تشریح مصوبات امروز (چهارشنبه ) هیات دولت گفت: عمده وقت دولت به تصویب آیین نامه ای در خصوص چگونگی واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر که فاقد متقاضی است گذشت که با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی قرار شد آنان را به افراد تحت پوشش این دو سازمان بدهیم و نیز ۱۰ میلیارد تومان هم برای خسارات تنش آبی و آب رسانی به روستاهای خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تغییرات کابینه شامل سازمان برنامه و بودجه نیز می‌شود، اظهار کرد: بعد از اینکه نابسامانی هایی به وجود آمد و مردم دچار مشکل شدند، انتظار و مطالبه مردم این بود که وضعیت بازار ارز بهبود پیدا کند و این موضوع با ترمیم و تغییر کابینه و تیم اقتصادی دولت همراه دانسته شد.
سخنگوی دولت افزود: واقعیت این است که بدون اینکه موضوع ارز و سیاست های بانک مرکزی در این زمینه و نابسامانی های بازار کالا ارتباطی با سازمان برنامه و بودجه داشته باشد، ترجیح دادم برای اینکه زمینه برای اصلاح فراهم شود و دست رئیس جمهور باز باشد داوطلبانه و شخصا از تمام مسئولیت های موجود دولت کناره گیری کنم؛ چرا که مردم را دوست دارم و اگر رفتنم به بهبود اوضاع کمک کند دریغ نخواهم کرد.

وی تاکید کرد: صمیمانه این استعفا را به آقای رییس جمهور تقدیم کردم، اما عده‌ای گفتند فداکاری شده و برخی نیز گفتند فضاسازی شده که تسویه حساب سیاسی شود و از همه خواهش می‌کنم بیش از هرچیز نگران مردم باشیم و با صمیمیت می‌گویم که در حال حاضر وقت تسویه حساب سیاسی نیست و می گویم که می خواهم به تدریس در کلاس درس بپردازم و کنار دانشجویان باشم.

نوبخت ادامه داد: من از باب اینکه دست آقای رئیس جمهور باز باشد  و  حتی اگر یک در  هزار وضعیت با تغییر من بهتر می شود آمادگی دارم که از دولت کنار بروم . با این حال اگر برخی فعالان سیاسی رضایت خدا را در نظر نمی گیرند، مراعات مردم را بکنند و دنبال تسویه حساب نباشند.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: اقای روحانی بیش از ۳۰ سال است که من را می شناسد و امیدوارم که تصمیم مقتضی را بگیرند و البته ایشان هرگاه صحبت شده در حضور بنده نشان از محبت عمیق ایشان نسبت به من است.

سخنگوی دولت تصریح کرد :من نتوانستم اقای رئیس جمهور را برای این کار قانع کنم و امیدوارم که ایشان تصمیم مقتضی را بگیرند و البته از طرفی اصرار بر ترک مسئولیت آن هم در شرایط فعلی یک جور فرصت طلبی به نظر می رسد و ممکن است عده‌ای بگویند افرادی به دنبال عافیت طلبی هستند.

وی در پایان گفت: رییس جمهور آنچه که مصلحت مردم و اقتضای شرایط باشد را در زمینه تغییرات دیگر در کابینه پیگیری خواهند کرد چرا که به رای مردم متعهد است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار