کد خبر: ۶۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه دولت خبر داد؛
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نهایی شدن قیمت کاغذ مطبوعات و نشر در جلسه روز گذشته کارگروه کاغذ خبر داد و گفت: قرار شد که در فضای نشر، هر بند کاغذ ۱۲۵ هزار تومان باشد و در فضای مطبوعات کیلویی ۴ هزار و ۱۰ تومان باشد که اگر بیش از این قیمت عرضه شد، سازمان حمایت تعهد داد که با آن برخورد جدی کند.
تعیین قیمت کاغذ «نشر» و «مطبوعات»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نهایی شدن قیمت کاغذ مطبوعات و نشر در جلسه روز گذشته کارگروه کاغذ خبر داد.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه های وزارتخانه مطبوعش در نمایشگاه فرانکفورت اظهار داشت: سال گذشته مسئولان نمایشگاه ایران اخطاری را به مسئولان نمایشگاه فرانکفورت برای فراهم  کردن بیشتر امنیت نمایشگاه کتاب دادند و آنها نیز تعهداتی را به عنوان مسئولان نمایشگاه دادند و امسال هم تعهد داده‌اند که این مراقبت را داشته باشند.
وی در خصوص شرکت‌هایی که با دریافت ارز برای وارد کردن کاغذ این کار را به شکل دیگری انجام داده و مشکلاتی را برای رسانه های مکتوب به وجود آورده‌اند، تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد مسئول پیگیری کننده نیست بلکه سازمان حمایت باید این موضوع را پیگیری کند. نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نوشته‌ام که بخشی از کاغذ وارد شده به خوبی در فضای بازار توزیع نشده که در پاسخ به این نامه آقای شریعتمداری نوشته که در سه ماهه اول بیش از ۱۰ هزار بازرسی داشتیم و در ۷۰۰ مورد تخلف گزارش شده که حدود ۱۰ میلیارد تومان ارزش آنان بوده است.
وی در پایان با بیان اینکه دیروز در جلسه‌ای که در کارگروه کاغذ داشتیم، قیمت کاغذ در فضای نشر و مطبوعات تعیین شد، اظهار داشت: قرار شد که در فضای نشر، هر بند کاغذ ۱۲۵ هزار تومان باشد و در فضای مطبوعات کیلویی ۴ هزار و ۱۰ تومان باشد که اگر بیش از این قیمت عرضه شد، سازمان حمایت تعهد داد که با آن برخورد جدی کند.


برچسب ها: وزیر ، فرهنگ ، ارشاد ، کاغذ ، نشر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار