کد خبر: ۶۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان از تکالیف دستگاه های اجرایی است که با هدف ارتقای آن و ایجاد نظام اداری کارآمد و پاسخگو ، خرداد ماه سال جاری طی بخشنامه 24452 از سوی رئیس جمهور محترم و در اجرای مصوبات شورای عالی اداری با عنوان«حقوق شهروندی درنظام اداری»به وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی،نهادهای عمومی غیردولتی و.... ابلاغ شد.
راه اندازی میز خدمت دربانک کشاورزی

بانک کشاورزی نیز در اجرای بخشنامه مذکور و اهداف ترسیم شده درآن همچنین مصوبات شورای عالی اداری «میزخدمت» ویژه مراجعان این بانک را راه اندازی کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، این واحد خدمت رسانی با حضور روح اله خدارحمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل،جمعی از مدیران و کارکنان ادارات مرکزی این بانک روزشنبه ششم مردادماه افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.
خدارحمی در مراسم بهره برداری این واحد با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع تأکید کرد: باید تلاش کنیم عمده درخواست های مشتریان  با سرعت و دقت لازم ،از طریق میز خدمت پیگیری و انجام شود.
وی حضور کارشناسان مطلع از حوزه های پرمخاطب از جمله اعتبارات و وصول مطالبات را از دیگر موارد مهم و ضروری در این بخش برشمرد و خاطر نشان کرد: سامانه های الکترونیکی پاسخگویی و پیگیری درخواست های ارباب رجوع به سرعت طراحی و اجرا شود.
 بر اساس این گزارش،با راه اندازی میز خدمت در طبقه همکف ساختمان مرکزی بانک کشاورزی ،خدمات قابل ارائه به ارباب رجوع در این محل ارائه خواهد شد تا نیازی به مراجعه آنان به واحدهای مستقر در ساختمان مرکزی نباشد.
این گزارش می افزاید؛ به استناد بخشنامه رئیس جمهور محترم و در اجرای تصویب نامه شماره 1127128 شورای عالی اداری با عنوان«حقوق شهروندی در نظام اداری» ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از میز خدمت و ارجاع آنان به واحد های سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات ممنوع و نقض مقررات محسوب می شود.
شایان ذکر است جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان،تکریم ارباب رجوع،جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان های اداری دستگاه های اجرایی،پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیر اصولی و مفسده آمیز با کارکنان دولت و ایجاد نظام اداری پاسخگو وکارآمد از دیگر اهداف راه اندازی این واحد خدمت رسانی است که در بخشنامه ریاست جمهوری به آن اشاره شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: