کد خبر: ۶۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: این بانک 440 میلیون دلار ارز دولتی از سال جاری به منظور صادرات و واردات مواد اولیه در اختیار بخش تولید پرداخت کرد.
440 میلیون دلار ارز دولتی در اختیار بخش تولید قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر علی صالح آبادی درجمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان شهرکرد با اعلام این مطلب که صادرکنندگان در بازار ثانویه ای که تشکیل می شود می توانند ارز حاصل از صادرات را به فروش برسانند، افزود: در خصوص ارزی که بانک مرکزی تخصیص می دهد و یا صادرکنندگانی که در سامانه نیما عرضه می کنند، اولویت تخصیص با تولید و شرکتهایی است که واردات مواد اولیه دارند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در حال حاضر تسهیلات با نرخهای ارزان قیمت از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک توسعه صادرات تسهیلاتی را با نرخ 11درصد و 14 درصد در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد.
وی با اشاره به روابط کارگزاری بانک توسعه صادرات با بانکهای خارجی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در صورت ایجاد محدودیت برای روابط بانکی بین المللی با تجربیات دوران قبلی تحریم، ساز و کار طراحی شده است تا تحت هرشرایطی خدمات دراختیار صادرکنندگان قرار گیرد.
به گفته دکتر صالح آبادی با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری از جمله استانهای در حال توسعه است تسهیلات بیشتری از محل صندوق توسعه ملی به این استان اختصاص می یابد.
وی آمادگی همکاران و کارشناسان بانک توسعه صادرات را برای رفع مشکلات صادرکنندگان در موارد خاص را اعلام کرد.
این جلسه که با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان چهارمحال و بختیاری در محل اتاق بازرگانی آن استان تشکیل شده بود صادرکنندگان به بیان سوالات و دیدگاه های خود پرداختند و از عملکرد شعبه شهرکرد بانک توسعه صادرات و نحوه تعامل و همکاری این بانک در منطقه ابراز رضایت داشتند.
گالری
نام:
ایمیل:
* نظر: