کد خبر: ۶۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
سقوط چشمگیر قیمت دلار و سکه در بازار
درحالی که دولت قصد دارد بسته سیاستی جدیدی برای کنترل بازار ارز و سکه ارائه کند قیمت ارز و طلا در بازار آزاد سیرنزولی پیش گرفت تا صدای زنگ هشدار برای آغاز موج زیان دهی خریداران سکه به صدا درآید.
موج زیان دهی سکه بازها آغاز شده است؟
درحالی که دولت قصد دارد بسته سیاستی جدیدی برای کنترل بازار ارز و سکه ارائه کند قیمت ارز و طلا در بازار آزاد سیرنزولی پیش گرفت تا صدای زنگ هشدار برای آغاز موج زیان دهی خریداران سکه به صدا درآید.
به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا شب گذشته در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا در پاسخ به سوال خبرنگار که چطور می توان تنش ها با ایران را کاهش داد؟ گفت: البته که حاضرم با آنها ملاقات کنم، هر وقت که بخواهند. نمی دانم آنها آماده باشند.هیچ پیش شرطی نداریم. هر وقت بخواهند. هم برای آنها خوب است هم برای دنیا.
این خبر بلافاصله در شبکه های خبری دنیا و البته ایران مخابره شد و در پی آن در کانال های تلگرامی خرید و فروش ارز و سکه، فروشنده ها زیاد شدند.
افزایش تعداد فروشنده های طلا و ارز موجب شد تا سیر نزولی قیمت ها از همان دیشب آغاز شود و امروز هم ادامه داشته باشد.
البته همزمان خبر آمد که همتی رئیس کل بانک مرکزی با تقویت بازار ثانویه ارز موافقت کرده و بناست درهفته آینده نیز بسته جدید ارزی دولت رونمایی شود.
اعلام خبرهای مثبت توانست اثر خوبی در بازارهای ارز و سکه بگذارد و به دنبال آن، قیمتی هایی که در چند روز گذشته افسارگسیخته بالا می رفتند به یکباره نزولی شدند.
قیمت سکه درحالی دیروز ثانیه ای بالا می رفت که طی 6 ساعت 350 هزار تومان افزایش پیدا کرد و به رکود 4 میلیون و 700 هزار تومان هم رسید.
ولی اولین معاملات امروز صبح با توجه به اخبار مثبت دیشب به یکباره با 400 هزار تومان کاهش نسبت به رکورد قیمتی دیروز در محدوده 4 میلیون و 300 هزار تومان آغاز به کار کرده است.
قیمت انواع ارز بخصوص دلار، یورو، پوند و درهم نیز از صبح امروز کاهش چشم گیری نسبت به آخرین معاملات عصر دیروز داشتند.
فعالان بازار پیش بینی می کنند که روند کاهشی قیمت ها در طلا و سکه و انواع ارزها ادامه داشته باشد.
تا ظهر امروز هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با قیمت ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمت ۳۱۱ هزار تومان فروخته می‌شود.
امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت نسبت به روز قبل 4 میلیون و 320 هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون تومان معامله شد.
هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد کاهش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2  میلیون و 161 هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و 121 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 520 هزار تومان فروخته می‌شد.
هر گرم طلای 18عیار نیز امروز 311 هزار تومان ارزشگذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1218.8 دلار معامله می‌شود.
حالا این سوال مطرح می‌شود که خریداران سکه تا کجا می‌خواهند احتکار را ادامه دهند؛ سکه‌های خریداری شده باید یک زمانی وارد بازار شود و با توجه به احتمال ریزش دلار، نزولی شدن قیمت سکه نیز محتمل شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار