کد خبر: ۶۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
رییس شعبه کرمان بانک توسعه صادرات اعلام کرد: این شعبه در سال 96 به میزان یکهزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.
شعبه کرمان بانک توسعه صادرات در سال 96 یکهزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات آقای محمود مومن زاده با اعلام این مطلب افزود: این افزایش حجم تسهیلات پرداختی درحالی است که ارقام مربوط به تسهیلات در سالهای 93 تا 95 به ترتیب 377 ، 405 و 600 میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی از محل منابع صندوق توسعه ملی در سال 95 و 96 به ترتیب مبلغ 208 و 535 میلیارد ریال بوده است.
به گفته مومن زاده، تمامی این پرداخت ها با توجه به عدم افزایش سرمایه بانک در سالهای مذکور انجام شده و میزان سپرده های مشتریان شعبه کرمان کمتر از 5 درصد تسهیلات پرداختی به آنان بوده است.
رییس شعبه کرمان بانک توسعه صادرات اظهارداشت: تک شعبه‌ای بودن و تخصصی بودن بانک مانع از ارائه خدمات به صادرکنندگان نشده و نرخ رشد تصاعدی افزایش تسهیلات پرداختی به صادرکنندگان موید این موضوع است بطوریکه در سال 96 میزان تسهیلات پرداختی به صادرکنندگان 185 درصد نسبت به سال 95 افزایش یافته است.
80 درصد از صادرکنندگان نمونه استان مشتری شعبه می باشند و هریک از آنها که برای دریافت تسهیلات به شعبه مراجعه نموده در کمترین زمان ممکن مورد بررسی و پرداخت تسهیلات قرار گرفته است.
وی با اشاره به مشکلاتی نظیر خشکسالی، کم آبی، معضلات مربوط به تغییرات دما و هوا در فصول مختلف در استان گفت: با توجه به صدمه دیدن محصولات کشاورزان و تاخیر درتسویه تسهیلات دریافتی از سیستم بانکی، دولت طی بخشنامه ای سیستم بانکی را مکلف نمود تسهیلات این گروه را به مدت حداقل یک سال تمدید یا امهال کند.
مومن زاده ادامه داد: در پی صدور این بخشنامه برخی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی در تفسیر بخشنامه های فوق دچار اشتباه شده و تسهیلات صادراتی را نیز شامل این بخشنامه تلقی کردند در صورتیکه بخشنامه در خصوص تسهیلات بخش کشاورزی صادر شده بود.
وی یادآور شد: در صورتیکه دولت و مجلس به این نتیجه برسند که صادرکنندگان محصولات کشاورزی نیز شامل بخشنامه یاد شده باشند و به سیستم بانکی ابلاغ نمایند، بدون شک این شعبه آنرا اجرا خواهد می کند.
شعبه کرمان بانک توسعه صادرات باتوجه به سیاست کلی بانک مبنی بر حمایت از صادرات، همواره مشکلات صادرکنندگان را مد نظر داشته و نهایت همکاری را با آنها دارد .

نام:
ایمیل:
* نظر: