کد خبر: ۶۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
خودروهای داخلی طی ۲۰روز ۱۰ میلیون گران شدند!
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با طرح این پرسش که خودروهای تولیدی کجا هستند، گفت: چرا باید ظرف ۲۰ روز قیمت پژو۲۰۶ تیپ ۲ با رشد ۳۵ درصدی از ۳۸ میلیون تومان به قیمت ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار برسد!
پشت پرده گرانی خودروهای داخلی چیست؟
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با طرح این پرسش که خودروهای تولیدی کجا هستند، گفت: چرا باید ظرف ۲۰ روز قیمت پژو۲۰۶ تیپ ۲ با رشد ۳۵ درصدی از ۳۸ میلیون تومان به قیمت ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار برسد!
سعید موتمنی با اشاره به اینکه از 17 فرودین ماه امسال تاکنون قیمت خودرو از کارخانه تا بازار شاهد اختلاف 75 درصدی است، اظهار داشت: به اعتقاد ما دلیل اصلی این موضوع عرضه کم خودرو به بازار است البته خودروسازان در دفاع از خود می‌گویند تولید امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با طرح این پرسش که خودروهای تولیدی کجا هستند، افزود: چرا ظرف 20 روز گذشته قیمت پژو206 تیپ 2 با رشد 35 درصدی از 38 میلیون تومان به قیمت 48 میلیون و 500 هزار تومان در بازار برسد!
وی با اشاره به اینکه چرا باید در خودروهای سمند، پژو و دنا شاهد اختلاف قیمت بسیار بالا از کارخانه تا بازار باشیم، تصریح کرد: یکی دیگر از استدلال‌های خودروسازان در اختلاف قیمت خودروها از کارخانه تا بازار کمبود قطعات خودرو است اما در این رابطه هم این سوال مطرح می‌شود که چرا اختلاف قیمت ها در خودروهای چینی هم اتفاق افتاده است!
موتمنی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت خودروی چانگان از 83 میلیون تومان به 105 میلیون تومان و اچ سی از 58 میلیون تومان به 71 میلیون تومان در بازار رسیده است که هیچ منطقی در افزایش آن دیده نمی شود.
در همین رابطه امروز سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اختلاف قیمت کارخانه تا بازار ناشی از عرضه کم خودرو و افزایش تقاضا به دلیل گرایش سیل نقدینگی به سمت بازارهای طلا، سکه، ارز و خودرو است.
ولی ملکی  در خصوص اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار، اظهار داشت: قطعه سازان داخلی 7 الی هفت و نیم درصد  افزایش قیمتی را که شورای رقابت برای خودروسان تصویب کرده و خودروسازان نیز این میزان را برای قطعه‌سازان اعمال می‌کند قبول ندارند، آنها اعلام می‌کنند میزان افزایش قیمت مواد اولیه‌ای که تهیه می‌کنند بیشتر بوده و تولید قطعه با 7 درصد افزایش قیمت صرفه اقتصادی ندارد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعه سازان با توجه به نارضایتی که از افزایش قیمت‌ها دارند متوقف کرده‌اند که شاید این اقدام آنها منطقی نیز باشد، گفت: قطعه‌سازان از ابتدا پیشنهاد افزایش  17تا18 درصدی قیمت محصولات را داشته‌اند، این تولیدکنندگان اختلاف حدودا 10 تا 11 درصدی قیمت را قبول نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده تا از تحویل قطعه به خودروسازان جلوگیری کنند.
نماینده مردم مشکین شهر د رمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم تامین قطعه خودروسازان را با عدم و یا کاهش تولید محصولات روبه‌رو می‌کند، ادامه داد: اختلاف قیمت کارخانه تا بازار ناشی از عرضه کم خودرو و افزایش تقاضا به دلیل گرایش سیل نقدینگی به سمت بازارهای طلا، سکه، ارز و خودرو است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه باید حرف قطعه سازان را بشنویم و با آنها صحبت کنیم ، قطعه سازان برای تولید از آهن، فولاد و مواد پتروشیمی استفاده می‌کنند که افزایش قیمت داشته، خاطرنشان کرد: امید ما این بود که محصولات تولید داخل بازار را کنترل کنند اما با اتفاقاتی که افتاده از این امکان نیز جلوگیری شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: