کد خبر: ۶۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
بازار سهام در انتظار اخبار بسته سیاستی
گمانه‌زنی بر سر جزئیات بسته جدید ارزی بانک مرکزی در حالی امروز نیز به چالش اصلی در سهم‌های ارز محور بازار سهام تبدیل شد که قرار است امشب رئیس‌کل بانک مرکزی از جزئیات این بسته در سیما رونمایی کند.
صعود 4094 واحدی شاخص کل بورس
گمانه‌زنی بر سر جزئیات بسته جدید ارزی بانک مرکزی در حالی امروز نیز به چالش اصلی در سهم‌های ارز محور بازار سهام تبدیل شد که قرار است امشب رئیس‌کل بانک مرکزی از جزئیات این بسته در سیما رونمایی کند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یک شنبه 14 مرداد ماه 97 با افزایش 4094 واحدی به رقم 128 هزار و 448 واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 100 واحدی عدد 18 هزار و 885 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 4031 واحدی به رقم  136 هزار و 977 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 2996 واحدی به رقم 93 هزار و 246 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 8248 واحدی عدد  262 هزار و 414 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 54 واحدی بر روی رقم یک هزار و 473 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سرمایه‌گذاری دارویی تامین با 11واحد ، آسان پرداخت پرشین و بانک خاورمیانه هر یک تا 7 واحد و ایران ترانسفو با 4 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 476 واحد،فولاد مبارکه اصفهان با 423 واحد و ملی صنایع مس ایران با 254 واحد افزایش، بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 965 میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 853 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 154 هزار و 865 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه دی، سرمایه‌گذاری جامی، آلوم‌تک، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، پالایش نفت شیراز، مهندسی مرآت پولاد، اوراق اجاره تجهیزات ناوگان ریلی البرز نیرو، بیمه رازی، بیمه حافظ، گروه بهمن، گروه صنعتی سپاهان، سرمایه‌گذاری بهمن، کشاورزی و دامپروری مگسال از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تولید مواد اولیه داروپخش، کنترل خردگی تکین ‌کو، گروه بهمن، بانک صادرات ایران،‌پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، شیرین دارو، نفت بحران، حق تقدم خرید سهام پارس سوئیچ، صنعتی کیمیدارو، پتروشیمی مبین، مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس، مبین وان کیش و پتروشیمی غدیر متوقف شدند؛ امروز همچنین ادامه پذیره نویسی واحدهای صندوق درآمد ثابت قابل معامله اندیشه ورزان صبا تامین در فرابورس ادامه یافت.
امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران  عمده اختصاص دارد بیش از 177 میلیون سهم بانک تجارت به ارزش بیش از 9.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نیز 75 میلیون سهم به ارزش بیش از 20.5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی همراه شد، کمتر از 34.5 میلیون سهم سایپا به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان و همچنین کمتر از 9 میلیون سهم فرآورده‌های نسوز آذر به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد. معاملات درون گروهی در ایران ترانسفو نیز امروز به انتقال بیش از 4.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان انجامید.
براساس این گزارش امروز بازار سهام در گیرودار اعلام جزئیات تصمیم جدید ارزی بانک مرکزی شاهد اقبال معامله‌گران حقیقی به گروه پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و سایر سهم‌های صادرات محور بود.
این در حالی بود که حقوقی‌ها امروز یا تماشاچی بودند و یا با معاملات دوطرفه سعی در شیرین کردن معاملات با عرضه‌های مهندسی شده بودند. در این میان برخی معامله‌گران ترجیح دادند تا زمان اعلام جزئیات بسته جدید ارزی بانک مرکزی دست به سیاه و سفید نزنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: