کد خبر: ۶۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
تقویت 888 واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز معاملات متعادل و کم حجمی را به نظاره نشستند و شیرین شدن دوباره قیمت‌ها در کنار حساسیت بالا به تحولات ارزی باعث شده تا همچنان سهم‌های ارزمحور در کانون توجه معامله‌گران قرار گیرد.
صف داغ خرید سهام پتروشیمی‌ها در تالار شیشه ای
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یک شنبه 21 مرداد ماه 97 با افزایش 888 واحدی به رقم 129 هزار و 901 واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 77 واحدی عدد 18 هزار و 978 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 667 واحدی به رقم  138 هزار و 777 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 696 واحدی به رقم 94 هزار و 721 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 1569 واحدی عدد  263 هزار و 387 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 12 واحدی بر روی رقم یک هزار و 491 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی پارس با 151واحد ، گسترش نفت و گاز پارسیان با 145واحد و فولاد مبارکه با 96 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  ملی صنایع مس ایران با 122 واحد،گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 32 واحد و پالایش نفت تهران با 30 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 769 میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 303 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 120هزار و 1485نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فراورده‌های نسوز ایران، ریل سیر کوثر، سایپا آذین، ذغال سنگ نگین طبس، تولید محور خودرو، بیمه سامان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ملی سرب و روی ایران، ملی صنایع مس ایران، فولاد کاوه جنوب کیش، باما و حق تقدم خرید سهام آن، فولاد هرمزگان جنوب، بیمه سامان، ذوب آهن اصفهان،‌ حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری مسکن الوند، احیا صنایع خراسان، پالایش نفت شیراز، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، خدمات انفورماتیک،‌حق تقدم خرید سهام کیمیدارو بازگشایی شدند.
امروز همچنین 99.99 درصد سهام کنترلی کشاورزی و دامپروری ملارد شیر برای عرضه در روز دوشنبه 22 مرداد ماه از طریق بازار سوم فرابورس آگهی شد.
امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 675 میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش بیش از 312 میلیارد تومان کد به کد شد؛ همچنین 120 میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش کمتر از 31 میلیارد تومان کند به کد شد. 11 میلیون سهم بانک صادرات ایران به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان کد به کد شد. امروز همچنین 5 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
براساس این گزارش، امروز بازار سهام معاملاتی متعادل و به نسبت کم حجمی را زیر سایه معاملات کد به کد فولاد مبارکه و میدکو و بانک صادرات تجربه کرد که خبرهای ارزی و همچنین ابلاغ لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در کنار اخبار تحریم‌ها و همچنین جنگ تجاری امریکا با دنیا ا صلی‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر معامله‌گران بازار سهام بود.
اقدام حقوقی‌ها برای جمع‌آوری سهام با وجود فشار عرضه در کنار جذابیت خرید سهام در شیب نزولی قیمت‌ها باعث شده تا رفتار معامله‌گران همپوشانی نظیر به نظیری با رفتار حقوقی‌ها داشته باشد. در این بین صنعت پتروشیمی در کنار فولادی‌ها و معدنی‌ها همچنان اصلی‌ترین صنایع ارزنده برای معامله‌گران بورس تهران تلقی می‌‌شود.

برچسب ها: بورس ، سهام ، پتروشیمی
نام:
ایمیل:
* نظر: