کد خبر: ۶۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان تایید شد
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تصویب کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، درباره زمان اجرای این قانون گفت: زمان ابلاغ قانون از سمت مجلس صورت می‌گیرد و امیدواریم با رفع ابهاماتی که شورای نگهبان به این قانون دارد شاهد هرچه زودتر اجرایی شدن آن باشیم.
آغاز فاز اجرایی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان
سخنگوی شورای نگهبان از تایید کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان خبر داد.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان  ظهر امروز در گفتگویی تلویزیونی، با اشاره به تصویب کلیات طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، درباره زمان اجرای این قانون گفت: زمان ابلاغ قانون از سمت مجلس صورت می‌گیرد و امیدواریم با رفع ابهاماتی که شورای نگهبان به این قانون دارد شاهد  هرچه زودتر اجرایی شدن آن باشیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ابهامات این قانون گفت: 2 مورد ابهام وجود داشت که یک مورد آن ابهام عبارتی در حوزه نیروهای مسلح بود و برخی اعضای شورای نگهبان تردیدهایی در مورد‌ آن داشتند اما مشکل خاص دیگری وجود ندارد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اوایل مردادماه طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند.
این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.
ماده واحده این طرح به شرح زیر در مجلس به تصویب رسید:
تبصره یک: به کارگیری بازنشستگان در سمتهای مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ۱۳۸۶ و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه متبوع خود مجاز است. به کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.
دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار