کد خبر: ۶۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
عقب‌گرد 450 واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات متعادل را به نظاره نشستند که با تقویت تقاضا در تک سهم‌های گروه رایانه، مخابرات و فلزات اساسی به امید نماگرهای سبزپوش به تعطیلات آخر هفته رفت.
بازار با چراغ قرمز به تعطیلات رفت
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات متعادل را به نظاره نشستند که با تقویت تقاضا در تک سهم‌های گروه رایانه، مخابرات و فلزات اساسی به امید نماگرهای سبزپوش به تعطیلات آخر هفته رفت.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 24 مرداد ماه 97 با کاهش 450 واحدی به رقم 130 هزار و 476 واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 43 واحدی عدد 19 هزار و 135 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 529 واحدی به رقم  139 هزار و 92 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 434 واحدی به رقم 95 هزار و 269 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 407 واحدی عدد 263 هزار و 937 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی بر روی رقم یک هزار و 500 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های همراه اول با 157واحد ، خدمات انفورماتیک با 112 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 51 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  فولاد مبارکه با 237 واحد،پتروشیمی پارس با 123 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 115 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 352 379میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 151 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 90هزار و 941 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی لیزینگ ایرانیان، صنایع خاک چینی ایران، گروه صنعتی سپاهان،‌گروه صنعتی سپاهان، فولاد خراسان، معدنی املاح ایران، تامین ماسه ریخته‌گری، عمران و توسعه شاهد، گروه صنایع کاغذ پارس، کشتیرانی دریای خزر، ایران ارقام، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، پتروشیمی آبادان، داروسازی زاگرس فارمدپارس، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، داروسازی شهید قاضی، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، داروسازی فارمدپارس،ایران ارقام، پارس خزر، نیروسرمایه، سیمان لار سبزوار، لوازم خانگی پارس، آزمایش، مواد اولیه الیاف مصنوعی، داروسازی شهید قاضی، لوله تجهیزات سدید، سرمایه‌گذاری نیوگاهی ایران بازگشایی شدند.
امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، بیش از 8 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی مواجه شد. همچنین بیش از 6 و نیم میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در بانک صادرات نیز 5 میلیون سهم به ارزش 457 میلیون تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده جابجا شد.
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملات متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره گر بود که تقویت تقاضا در سهم‌های پیشرو و در عین حال رِنج شدن قیمت‌ها در برخی تک سهم‌های گروه مخابرات، رایانه، سیمانی‌ها و تجهیزاتی‌ها باعث شد تا امروز معاملات بازار سهام به امید سبزپوش ماندن نماگرهای منتخب خود در شنبه هفته آینده، به تعطیلات آخر هفته برود.
 بازار سهام در موقعیتی قرار گرفته که از هر بهانه برای اصلاح قیمت‌ها با توجه به رشد شتابان قیمت سهام در ماه‌های گذشته استفاده می‌کند. در این بین برخی معامله‌گران معتقدند بازار سهام می‌تواند از رشد دست کم 50 درصدی تا قبل از پایان سال جاری با توجه به متغیرهای تاثیرگذار بر اقتصاد برخوردار شود.


برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص کل بورس
نام:
ایمیل:
* نظر: