کد خبر: ۶۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص بهبود نحوه پراکندگي شعب در شهرستان هاي محروم و کم برخوردار كشور بيان داشت: خدمات و طرح هاي تسهيلاتي اين بانك به نحوي است كه مي تواند گره گشاي مشكلات نيازمندان واقعي جامعه باشد از اين رو سياست بانك قرض الحسنه مهرايران ايجاد تعادل در پراكندگي شعب به ويژه در شهرستان هاي محروم كشور است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران: ورود شعبات این بانک به شهرستان‌های مناطق محروم

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتر اکبری، درباره سياست‌هاي کلان اين بانك گفت: سياست بانك پوشش و تامين مالي خرد براي رفع مايحتاج ضروري اقشار مختلف جامعه است. 
مرتضی اکبری با بیان اینکه جاي بانک‌هاي قرض‌الحسنه در کشور ما خالي بود، گفت: بانك‌هاي تجاري كشور سياست‌شان اين است كه منابع خرد را جمع كنند و به بخش‌هاي كلان و زيرساختي كشور اختصاص دهند؛ اما سياست بانك‌هاي قرض الحسنه‌اي اين است كه منابع خرد را جمع كرده و دوباره‌ به صورت تسهيلات خرد عرضه كنند كه اقشار نيازمند و كم بضاعت جامعه بتواند توزيع مناسب‌تري از ثروت داشته باشند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به تفاوت بانک‌های قرض‌الحسنه با سایر بانک‌ها گفت: منابع قرض الحسنه چون‌که ارزان قيمت است، بايد به همان شكل هم تزريق جامعه شود كه آسيبي به دريافت كنندگان وارد نشود و بتوانند از پس بازپرداخت آن بر بيايند و اين باعث مي‌شود كه با ارائه تسهيلات چهار درصدي تفاوت‌هاي چشم‌گيري با نرخ سود بانكي كه در جامعه مرسوم است ايجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: این سیاست بیشتر باعث مي‌شود که ما به سمت پوشش نياز‌هاي معيشت در ارائه وام ازداوج و کارآفريني‌ هاي خرد برويم. همچنين با فشاري که مي‌توانيم به بخش تقاضا بياوريم مي‌توانيم با پرداخت وام‌هاي قرض‌الحسنه از توليد داخلي هم حمايت كنيم، اما نه به شركت‌هاي توليد كننده بلكه با وام‌هايي كه به مصرف كننده‌ها مي‌دهيم مي‌توانيم اين بخش را هم حمايت كنيم.
این مقام مسئول تاکید کرد: سیاست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بخش‌هاي معيشت، وام ازدواج، درمان، حمايت از کالاي ايراني و بحث اقشار مختلف همچون دانشجويان را پوشش مي‌دهد. حجم بالايي از مشتري‌ها استقبال كردند و ما بيش از ۵ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر مشتري در بانك‌ داريم كه قرار داد و سپرده دارند و حدود ۴ ميليون از آن‌ها فعال هستند و حدود يك‌ ميليون نفر هم فعاليت بانكي كمتري دارند.
وی ابراز داشت: در فعالیت‌های بانکی در چهار ماه گذشته حدود ۳۴۰‌هزار فقره وام، بالغ بر سه‌هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده و براي مدت باقي‌مانده تا آخر سال هم برنامه ريزي کرديم به يک ميليون نفر وام بالغ بر ده هزار ميليارد تومان پرداخت کنيم. در اين چهار ماه به هدف خود دست‌ يافتيم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالاي ايراني گفت: يکي از کارهايي كه امسال انجام داديم حمايت از كالاي ايراني بود و چند قرارداد با شركت‌هايي بسته‌ايم كه شركت سهامي فرش ايران و شركت‌هاي گردشگري از جمله آن‌ها است كه نحوه عمل آن‌ به اين‌ صورت است كه ما وام به بخش تقاضا مي‌دهيم و تقاضا وقتي افزايش پيدا كند توليد داخلي هم حمايت مي‌شود. 
اکبری گفت: در این طرح ها، ما قرارداد سه جانبه ای با تولید کننده و خريدار و بانک مي‌بنديم. توليد کننده و فروشنده كالا آن‌ شخص را معرفي مي‌كند و ما وام را به حساب فروشنده كالا مي‌ريزيم و اين مدل مثلثي شكل گرفته و در حال انجام است و شركت سهامي فرش ايران اولين آن بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: