کد خبر: ۶۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مدیر شعب منطقه شرق تهران در بانک مسکن با تشریح جزئیات عملکرد تسهیلات مسکن صندوق یکم در شعب منطقه شرق تهران از رشد ۷۳۰ میلیارد ریالی منابع و ۲ هزار میلیارد ریالی میزان تسهیلات پرداختی خبرداد.
جزئیات عملکرد تسهیلات مسکن صندوق یکم در شرق استان تهران
رضا صالحی شهرابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، درباره میزان پرداخت تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم (تسهیلات با سپرده) توسط شعب منطقه شرق تهران گفت: صندوق یکم یک محصول منحصر به فرد در شبکه بانکی محسوب می‌شود که توسط بانک مسکن راه اندازی و پایه گذاری شد.
وی نرخ سود تک رقمی و پایین تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را یکی از مهمترین عوامل استقبال خریداران مسکن از این نوع تسهیلات عنوان کرد و گفت: این تسهیلات به دلیل آنکه اقشار زیادی را تحت پوشش قرار می دهد از ارزش افزوده خاصی نسبت به سایر تسهیلات نظام بانکی برخوردار است.
صالحی با یادآوری اینکه نرخ سود تسهیلات مسکن صندوق پس انداز مسکن یکم برای مناطق شهری 8 درصد و برای مناطق بافت‌های فرسوده 6 درصد تعیین شده است، افزود: به دلیل اینکه این نرخ، پایین‌ترین نرخ سود تسهیلات و همچنین بالاترین سقف پرداخت تسهیلات مسکن در شبکه بانکی است، طبیعتا مورد توجه قشر هدف بانک که اقشار متوسط به پایین جامعه را شامل می‌شود، قرار گرفته است.
مدیر شعب منطقه شرق تهران بانک مسکن با تاکید بر اینکه صندوق پس انداز مسکن یکم یک فرصت بسیار خوب برای کمک به تامین مسکن اقشار میان درآمدی و پایین جامعه است، گفت: با حذف برخی شروط از جمله شرط تاهل و تسهیل سایر شرایط، استقبال برای استفاده از این تسهیلات افزایش یافت.
صالحی گفت: برای خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در مجموع هزار و 215 فقره به ارزش ریالی هزار و 190 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
این مسئول در بانک مسکن، همچنین درباره میزان تسهیلات پرداختی در حوزه ساخت افزود: در این بخش نیز تاکنون 3 فقره تسهیلات به ارزش 2 میلیارد و 754 میلیون ریال از ابتدای امسال تا پایان تیرماه پرداخت شده است.
مدیر شعب منطقه شرق تهران در بانک مسکن با اشاره به مقایسه عملکرد تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به 4 ماهه ابتدای سال گذشته گفت: در منطقه شرق تهران منابع تسهیلات صندوق مسکن یکم در چهار ماهه ابتدایی امسال 732 میلیارد ریال رشد را نسبت به 4 ماهه سال گذشته نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه از لحاظ تعداد نیز، تسهیلات پرداختی حدود 2 هزار فقره در 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: