کد خبر: ۶۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
وزیر نیرو اعلام کرد:
وزیرنیروبا اشاره به اینکه به منظورپرداخت بدهی های وزارت نیرو راهکارهای متعددی را در نظر گرفته ایم گفت: یکی ازراهکارهای مهم دراین بخش اجرای مکانیزم تبصره بودجه سال جاری است به طوری که تهاترمطالبات ورد دیون با تداوم فعالیت پیمانکاران وطلبکاران صنعت برق امکان پذیر خواهد شد.
اجرای مکانیزم تبصره بودجه 97،گره گشای مطالبات پیمانکاران وطلبکاران

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح نیروگاه کاسپین نوشهر در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: امیدورایم در پرداخت مطالبات پیمانکاران وطلبکاران، وزارت نیرو در سالهای جاری و آینده عملکرد بهتری داشته باشد
وی با اشاره به اینکه راهکارهای متعددی به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران وطلبکاران درنظرگرفته شده است تاکید کرد: تهاتر مطالبات و رد دیون با استمرار فعالیت پیمانکاران وطلبکاران صنعت برق در آینده ای نه چندان دور امکان پذیر خواهد شد.
اردکانیان در بخش دیگری ازسخنان خود درجمع خبرنگاران گفت: وزارت نیرو برای گذر از پیک سال آینده وسرمایه گذاری در این حوزه برنامه های مختلفی دارد که این برنامه ها ابتدا باید در هیات وزیران تصویب شود وسپس اطلاع رسانی خواهد شد.
وزیرنیرو با اشاره به اینکه درسال آینده 50 درصد از توان خود را روی موضوع تولید متمرکزمی کنیم گفت: به منظورتحقق این موضوع، وارد مدار کردن واحد های جدید نیرو گاهی درشهرهای مختلف کشوربرنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه درسال جاری در بهترین شرایط 5 هزارمگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشوراضافه خواهد شد افزود: البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که ظرفیت قابل اتکا بسیار کمتر از میزان ذکر شده است.
اردکانیان از تشویق افراد پرمصرف به افراد خوش مصرف در بخش آب از سوی وزارت نیرو خبر داد وعنوان کرد: برنامه های متعددی برای پرمصرف کنندگان درحوزه آب داریم به طوری که اگرلازم باشد تعرفه پرمصرف کنندگان در حوزه آب را تغییر خواهیم داد تا به خوش مصرف کنندگان تبدیل شوند.
 وزیرنیرو در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید ایران را به عنوان هاب انرژی در منطقه معرفی کنیم افزود: با تحقق وعملیاتی کردن برنامه ها شاهد جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی به منظور تولید وفروش انرژی در داخل کشور و تولید وفروش انرژی به کشورهای همسایه ایران خواهیم بود.
وی از مهیا شدن اماکن صادرات واردات برق در کشور خبرداد وافزود: اگر مشترکان برق در کشور همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند حتی ایران می تواند دراین برهه حساس صادرکننده برق به کشورهای همسایه باشد.
اردکانیان اضافه کرد: بازسازی صنایع برق در کشورهای همسایه ایران می تواند یک فرصت مناسب به منظور صادرات برق از سوی کشورمان باشد.
این وزیرکابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: هرچقدرشیوه های میزان مصرف برق در کشور اصلاح شود ظرفیت لازم برای صادرات فراهم خواهد شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: