کد خبر: ۶۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
از موتورسواری رئیس جمهور تا روشن شدن مشعل هجدهم؛
مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره بازیهای آسیایی از ساعت ١٩ به وقت محلی در ورزشگاه «جی بی کی» جاکارتا برگزار شد. کاروان ورزش ایران با ۳۷۸ ورزشکار در این دوره از بازیها حضور خواهد داشت.
آیین افتتاحیه هجدهمین دوره بازیهای آسیایی برگزار شد + عکس

کاروان ورزش ایران در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی با پرچمداری بانوی عضو تیم ملی تیراندازی در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کرد و در کنار ورزشکاران سایر کشورها از مقابل جایگاه رژه رفت.

مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره بازیهای آسیایی از ساعت ١٩ به وقت محلی در ورزشگاه «جی بی کی» جاکارتا برگزار شد. کاروان ورزش ایران با ۳۷۸ ورزشکار در این دوره از بازیها حضور خواهد داشت. 

موتورسواری آقای رئیس جمهور
بعد از دو ساعت پیش برنامه افتتاحیه که از ساعت ١٧ شروع شده بود، مراسم با پخش کلیپی از رئیس جمهور اندونزی آغاز شد. در این کلیپ رییس جمهور اندونزی در خیابانهای این کشور مشغول موتورسواری بود. بعد از دقایقی وی با موتور وارد ورزشگاه شد و تماشاگران را غافلگیر کرد. این اقدام با تشویق تماشاگران پرتعداد حاضر در ورزشگاه  همراه بود.

آیین افتتاحیه هجدهمین دوره بازیهای آسیایی برگزار شد + عکس

رژه کاروان ایران با پرچمداری یک بانو
کاروان ورزش ایران با پرچمداری الهه احمدی رژه رفت. احمدی که عضو تیم ملی تیراندازی ایران است جایگزین کیمیا علیزاده شد که به چند روز قبل از سفر به اندونزی به دلیل مصدومیت این بازیها را از دست داد. جمعی از مسئولان ورزش ایران نیز در این مراسم حضور داشتند. ورزشکاران کشورمان با سرپرستی نصرالله سجادی در این مراسم رژه رفتند و سپس در جایگاه ویژه مستقر شدند.

آیین افتتاحیه هجدهمین دوره بازیهای آسیایی برگزار شد + عکس

میزبان پرتعداد در بازیها
کاروان ورزش اندونزی به عنوان میزبان هجدهمین دوره بازیها با ۹۵۹ ورزشکار در این مراسم حضور داشت. هنگام رژه کاروان ورزش کشور میزبان تماشاگران که استقبال خوبی از این مراسم داشتند به شدت کشور میزبان را تشویق کردند. مسئولان سیاسی و ورزشی اندونزی هم در ورزشگاه حضور داشتند.

دو کره با یک پرچم
کاروان ورزش کشورهای کره جنوبی و کره شمالی برخلاف تورنمنت و رویدادهای قبلی در این دوره از بازیها با یک پرچم در مراسم افتتاحیه حضور داشتند و از مقابل تماشاگران رژه رفتند.

رئیس کمیته ملی المپیک هم بود
سیدرضا صالحی امیری، ولی الله محمدی نصرآبادی و بهرام افشارزاده با حضور در جایگاه مقامات بعنوان میهامانان ویژه این مراسم حضور دارند. حضور مقامات کشورهای مختلف در مراسم افتتاحیه بازی‌ها از جمله المپیک‌ها و آسیایی برای تشویق و مشایعت ورزشکارانی که در رژه حضور دارند یکی از دستورالعمل های شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک به حساب می‌آید که در همین راستا رییس کمیته ملی المپیک، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و بهرام افشارزاده از باسابقه ترین مدیران OCA بعنوان میهمانان ویژه در این ورزشگاه و مراسم حضور یافته اند.

سکوت به خاطر درگذشتگان زلزله
بعد از رژه کشورها سرود کشور اندونزی نواخته شد و پرچم این کشور برافراشته شد.  سپس مجری مراسم از حاضران در استادیوم خواست تا لحظاتی برای احترام به درگذشتگان زلزله اندونزی سکوت کنند.

سخنرانی رئیس شورای المپیک آسیا
بعد از آن نوبت به شیخ احمد رئیس المپیک آسیا رسید تا برای حاضران صحبت کند. سلام علیکم وی به تماشاگران با علیک سلام بلند از سوی حاضران همراه بود. وی ضمن تبریک روز استقلال اندونزی، گفت: برای اولین بار بود که دو کشور کره با هم رژه رفتند.

وی گفت: ورزشکاران حالا نوبت شماست که بدرخشید. شما باید بجنگید و تسلیم نشوید. شما انرژی آسیا هستید و از آن لذت ببرید.

وی خطاب به ١٣ هزار داوطلب بازیها هم گفت: بدون انرژی شما نمی‌توانستیم این بازیها را برگزار کنیم.

اقدام جالب میزبان برای حمل پرچم
مسئولان برگزار کننده این مراسم در اقدامی جالب پرچم بازیها را توسط ورزشکارانی حمل کردند که در ادواز مختلف بازیهای آسیایی  توانسته بودند برای کشورشان مدال کسب کنند. این افراد ۸ نفر از ورزشکارانی بودند که توانسته بودند در رشته های مختلف برای اندونزی مدال کسب کنند. 

مشعل بازیها رسما روشن شد
بخش پایانی مراسم افتتاحیه حمل مشعل بازیها توسط تعدادی از ورزشکاران قدیمی و مدال آور اندونزی بود که پس از طی مسیری وارد ورزشگاه شد و محل در نظر گرفته شده برای مشعل را روشن کرد. مشعل بازیها تا روز پایانی و برگزاری مراسم اختتامیه در این ورزشگاه روشن خواهد ماند.

نمایش مدرنیته میزبان
بعد از روشن شدن مشعل هم مسئولان برگزاری اقدام به نمایش مدرنیته در اندونزی کردند تا تمدن و مدرن بودن این کشور  را در قالب افتتاحیه به مخاطبان خود بشناسانند.

تدبیر برای خروج آسان ورزشکاران
بعد از روشن شدن مشعل ورزشکاران را بتدریج از ورزشگاه خارج کردند. بخش اصلی آتشبازی در این هنگام اغاز شد تا تماشاگران در ورزشگاه بمانند و خللی در خروج ورزشکاران ایجاد نشود. مراسم اتشبازی حدود ١٥دقیقه طول کشید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار