کد خبر: ۶۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
یک راهنمای خرید در بازار تلفن همراه
این روزها قیمت گوشی‌های شرکت هواوی در بازار چیزی در حدود سی درصد بیشتر شده است! این روند افزایش قیمت ادامه‌دار به نفع هیچکس نیست؛ اما همچنان ادامه دارد و گوشی گران می شود اما وقتی لازمش داشته باشید، مجبورید بخرید.
بهترین گوشی های هوآوی را بشناسید + قیمت
زمانی بود که گوشی‌های هوآوی به ارزش خرید بالا و قیمت پایین خود معروف بودند؛ اما حالا اوضاع عوض شده است و این مسئله مختص هوآوی نیست. فاجعه بزرگی رخ داده است و قیمت گوشی‌های تمام برندها گران شده. هوآوی هم از این قضیه مستثنا نیست. با هم نگاهی داریم به بهترین گوشی‌های هوآوی در بازه قیمتی دو تا سه میلیون تومان. مزیت خرید گوشی هوآوی در این بازه قیمتی این است که تمام آن‌ها از طراحی جدیدف بدنه کشیده و دوربین دوگانه برخوردارند. با احتساب این مسائل، شاید هنوز هم هوآوی بهترین گزینه خرید در این بازه قیمتی باشد.

هوآوی میت 10 لایت با قیمتی در حدود 3.0 میلیون تومان

هوآوی میت 10 لایت گوشی بسیار کاملی است. اگر بنچمارک‌ها را در نظر نگیرید، هوآوی میت 10 لایت فرق چندانی با یک گوشی پرچم‌دار ندارد. طراحی بسیار مدرن، صفحه نمایش کشیده 5.9 اینچی با رزولوشن Full HD و کیفیت ساخت بالای هوآوی میت 10 لایت از آن یک گزینه ایده‌آل برای خرید ساخته است. از مشخصات فیزیکی این گوشی که بگذریم، در بخش پردازشی هم هوآوی میت 10 لایت به لطف داشتن تراشه Kirin 659 و 4 گیگابایت رم خیال شما را از بابت اجرای بی عیب و نقص تمام بازی‌های سنگینی که فعلا در بازار موجودند، راحت می‌کند. در بخش حافظه داخلی، هوآوی میت 10 لایت 64 گیگابایت حافظه داخلی است و در کنار آن هم می‌توانید از یک کارت حافظه جانبی استفاده کنید. باتری مورد استفاده بر روی هوآوی میت 10 لایت دارای ظرفیتی 3340 میلی آمپر ساعتی است و نسخه اندروید مورد استفاده روی این گوشی هم نوقا است. دوربین هوآوی میت 10 لایت دارای کیفیت 16 مگاپیکسلی است و در کنار آن هم از یک دوربین 2 مگاپیکسلی به عنوان سنسور سنجش عمق مورد استفاده قرار گرفته است. در بخش سلفی هم هوآوی میت 10 لایت بسیار مجهز است؛ زیرا دارای دوربین سلفی دوگانه با ستاپ 13 + 2 مگاپیکسلی است و در کنار آن‌ها هم از یک فلش LED استفاده شده است.

بررسی دقیق میت 10 لایت

هوآوی پی اسمارت با قیمتی در حدود 2.7 میلیون تومان

گوشی هوآوی پی اسمارت هم یک گوشی دیگر از این شرکت چینی است که تفاوت چندانی با میت 10 لایت ندارد؛ تنها در برخی از زمینه‌ها از آن ضعیف‌تر است و به همین دلیل هم قیمتش کمی کمتر است. هوآوی پی اسمارت دارای نمایشگری 5.65 اینچی با طراحی کشیده است. رزولوشن این صفحه نمایش Full HD است و تراکم پیکسلی آن به 427 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. هوآوی پی اسمارت در چندین نسخه مختلف عرضه می‌شود که برخی از آن‌ها دارای 3 و برخی دارای 4 گیگابایت رم هستند. تفاوت میان نسخه‌های مختلف این گوشی به رم محدود نمی‌شود و حافظه داخلی آن‌ها هم بین 32 یا 64 گیگابایت متغیر است. البته لازم به ذکر است که تمامی نسخه‌های هوآوی پی اسمارت از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و نیازی به نگرانی در این زمینه نیست. تراشه مورد استفاده روی هوآوی پی اسمارت Kirin 659 است و عملکرد پردازشی خوب این گوشی خیال شما را از بابت اجرای بازی‌های مختلف راحت خواهد کرد. در بخش دوربین، هوآوی پی اسمارت دارای یک دوربین دوگانه با ستاپ 13 + 2 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگاپیکسلی است. هوآوی پی اسمارت با اندروید 8.0 و یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی روانه بازار شده است تا از همه لحاظ، یک گوشی قابل قبول باشد.

بررسی دقیق هوآوی پی اسمارت

هوآوی آنر 7X با قیمتی در حدود 2.7 میلیون تومان

گوشی هوآوی آنر 7X هم یکی دیگر از گزینه‌هایی است که در این بازه قیمتی می‌توانید انتخاب کنید. هوآوی آنر 7X دارای نمایشگری 5.93 اینچی است و در آن از رزولوشن Full HD استفاده شده است. تراشه مورد استفاده روی گوشی هوآوی آنر 7X همانند سایر گوشی‌های موجود در این لیست، Kirin 659 است و در کنار آن 3 یا 4 گیگابایت رم وجود دارد تا خیال شما را از بابت اجرای روان بازی‌های مختلف راحت کند. در بخش حافظه داخلی، هوآوی آنر 7X دارای 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به وسیله کارت حافظه داخلی است. دوربین هوآوی آنر 7X دارای ستاپی دوگانه متشکل از دو سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی هوآوی آنر 7X  هم دقتی 8 مگاپیکسلی دارد و برای ثبت سلفی‌های قابل قبول، گزینه بسیار خوبی است. گوشی هوآوی آنر 7X با اندروید 7.0 و باتری 3340 میلی آمپر ساعتی روانه بازار شده است.

بررسی دقیق هوآوی آنر 7X

هوآوی Y6 2018 با قیمتی در حدود 2.3 میلیون تومان

هیچ دلیل منطقی‌ای برای قیمت بالای این گوشی به ذهنم نمی‌رسد. قیمت جهانی این گوشی در حدود 160 دلار است و با هر دلاری وارد شود، نباید قیمت آن بیش از 2.0 میلیون تومان باشد! اگر توانستید هوآوی Y6 2018 را با قیمتی در حدود 1.5 میلیون تومان بخرید، بخرید. در غیر این صورت، ارزش این که مشخصات آن را بخوانید هم ندارد. با این حال، اگر نمی‌توانید بودجه خود را افزایش دهید تا یکی از گوشی‌های قبلی این فهرست را بخرید، می‌توانید روی این گوشی هم حساب کنید. Y6 2018 با نمایشگری 5.7 اینچی و رزولشن HD روانه بازار شده است. تراکم پیکسلی آن عدد ناامیدکننده 282 پیکسل بر هر اینچ را نشان می‌دهد و در آن خبری از دوربین دوگانه هم نیست. هوآوی Y6 2018 تنها یک دوربین 13 مگاپیکسلی دارد و در بحش سلفی هم به سنسوری 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. تنها مزیت دوربین سلفی هوآوی Y6 2018، داشتن فلش LED است. تراشه مورد استفاده روی هوآوی Y6 2018، تراشه پایین‌رده اسنپدراگون 425 با نهایت فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتز است. در کنار تنها 2 گیگابایت رم، نباید از این گوشی انتظار زیادی در اجرای بازی‌های سنگین داشته باشید. حافظه داخلی هوآوی Y6 2018 هم تنها 16 گیگابایت است؛ اما خوشبختانه می‌توانید در کنار آن از کارت حافظه جانبی نیز استفاده کنید. هوآوی Y6 2018 با یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و اندروید 8.0 در اختیار خریداران خواهد بود.

نتیجه گیری

ما واقعا شما را در این بازار به خرید گوشی ترغیب نمی‌کنیم. هرچند امید چندانی به ارزان شدن گوشی هم نداریم؛ اما شاید فرجی شد و توانستیم به روزهای خوبی برگردیم که میت 10 لایت حدود 1.4 میلیون تومان بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار