کد خبر: ۶۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
ولایتی: دانشگاه آزاد باید برای حل مسائل کشور گام‌های اساسی بردارد
رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد، گفت: مجموعه دانشگاه آزاد باید برای حل مسائل کشور گام‌های اساسی بردارد.
برگزاری مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد + عکس
مراسم معارفه دکتر محمدمهدی طهرانچی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، عصر روز یکشنبه 28 مردادماه با حضور رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، معاونین و تعدادی از اعضای دفتر هیأت امنا برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر ولایتی با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع)، ضمن تشکر از زحمات یک سال گذشته دکتر فرهاد رهبر، برای دکتر محمدمهدی طهرانچی به عنوان منتخب هیأت امنا آرزوی توفیق کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر تحولات مثبت قرار دارد، تأکید کرد: باید روحیه امید و تحول‌خواهی را در بین اساتید و دانشجویان تقویت کرد و در جهت اجرای سیاست‌هایی که از ابتدا به عنوان محور اصلی فعالیت‌ها اعلام‌شده است، اعم از ارتقای کیفی برنامه‌ها و آموزش‌ها، شفافیت، استفاده از ظرفیت‌ها، جذب نخبگان، توجه به مناطق محروم، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی گام برداشت.
ولایتی با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان بازوی قدرتمند علمی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، گفت: این دانشگاه قادر است در حل مسائل و مشکلات کشور در کنار سایر ارکان نظام فعالیت نموده و در جهت توسعه و پیشرفت کشور و مواجهه با مشکلات و تنگناها و ارائه راه‌حل‌های مناسب و کارآمد، گام‌های اساسی را بردارد.
وی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را سرمایه‌های کشور قلمداد کرد که با مدیریت کارآمد و انقلابی می‌توانند زمینه‌ساز تمدن‌سازی اسلامی شوند.
برگزاری مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد + عکس
*توجه به رسالت‌های اجتماعی دانشگاه آزاد در دوره جدید
دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این آیین ضمن تشکر از حسن اعتماد دکتر ولایتی و اعضای هیأت امنا گفت: امیدواریم بتوانیم با سرمایه حمایت اعضای هیأت امنای دانشگاه و همراهی کلیه مدیران، کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان حرکت رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی را سرعت ببخشیم.
وی همچنین از زحمات دکتر فرهاد رهبر طی یک سال گذشته تشکر کرد و گفت: مدیریت اصولگرا خدمت‌محور است نه شخص‌محور و سال گذشته کلیه اعضای هیأت امنا و بنده به دکتر رهبر رای دادیم، امسال نیز کلیه اعضای هیأت امنا و دکتر رهبر به این حقیر اعتماد کردند.
وی با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مدیریت دانشگاه در دوره جدید با اشاره به تاکیدات، دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند و جدی ریاست هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با تحول‌بخشی به فعالیت‌های دانشگاه افزود: توجه به ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها و استفاده از توان و ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه در مسیر پیش‌رو، با جدیت دنبال خواهد شد.
وی گفت: دانشگاه آزاد فقط یک مجموعه آموزشگاهی نیست، مجموعه‌ای است دربرگیرنده آموزش از آموزش ابتدایی تا آموزش عالی و ما در دانشگاه آزاد همه دوران تعلیم و تربیت را برای فرزندان این مرز و بوم طی می‌کنیم.
طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد باید در تعلیم و تربیت صاحب سبک باشیم و نمی‌توانیم بدون برنامه در این مسیر گام برداریم. اگر دانشگاهی در عرصه آموزش وارد می‌شود، باید فراتر از همه مجموعه‌های آموزشی باشد. باید آموزش خلاقیت را از همان ابتدا برای فرزندان این سرزمین داشته باشیم و در تربیت دینی صاحب سبک باشیم و ان‌شاءالله تلاش خواهیم کرد در فرصت پیش‌رو این موارد را پیگیر باشیم.
وی با اشاره به اهمیت تحصیلات تکمیلی گفت: عرصه تحصیلات تکمیلی، چیزی نیست که به راحتی از این سرمایه بتوان گذشت. 40 درصد دانشجویان در دانشگاه آزاد با جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری که بیش از جمعیت خیلی از کشورها است، در دوره تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل‌اند. بی‌شک ما با طرح برنامه علمی که ماورای برنامه آموزشی است و با بهره‌گیری از توان پژوهش تحصیلات تکمیلی به حل مسائل کشور مبادرت خواهیم کرد.
سرپرست دانشگاه آزاد با تأکید بر توجه به تحصیلات تکمیلی به عنوان موتور محرک دانشگاه مسئله‌محور و برنامه‌محور، افزود: گذار از مفهوم دانشگاه به دانش‌شهر در خلق تمدن نوین اسلامی با هسته نرم تحول علوم انسانی در مرکز و علوم و فناوری‌های نوین در پیرامون، باید در دستور کار قرار بگیرد، ضمن آن‌که توجه به دوره کارشناسی به عنوان پایه‌ای‌ترین بخش آموزش عالی در ایجاد اشتغال دانش‌بنیان نیز یکی از رئوس اصلی برنامه‌هاست و مهارت‌های زندگی اجتماعی و علاوه بر مهارت آموزش تخصصی باید در این دوره برای دانشجویان عرضه شود.
طهرانچی افزود: امروز کشور در یک پیچ تاریخی است و دادن امید به فرزندان این مرز و بوم بسیار مهم و اساسی است. با توجه به حضور رهبری معظم انقلاب و نیروی انسانی جوان و خوب، آینده این کشور آینده‌ای روشن است و ما با آموزش مهارت و اشتغال دانش‌بنیان می‌توانیم امید را در این جوانان بیافرینیم.
وی همچنین با بیان اینکه باید به سمت چابک کردن تصمیمات در حوزه مدیریت استانی پیش رفت گفت: توجه به رسالت‌های اجتماعی دانشگاه از برنامه‌های اساسی در دوره جدید خواهد بود
در پایان این جلسه، حکم سرپرستی توسط دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی به دکتر طهرانچی اعطا شد

برگزاری مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد + عکس

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار