کد خبر: ۶۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
مدیرعامل بانک کشاورزی از پرداخت بیش از هفت هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران توسط این بانک خبر داد و گفت: دولت برنامه دارد تا پایان شهریورماه بخش عمده پول گندمکاران پرداخت شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی:طلب گندمکاران تا پایان شهریورماه پرداخت می شودبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، «روح اله خدارحمی» روز دوشنبه 29 مرداد ماه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه بانک کشاورزی عاملیت پرداخت پول گندمکاران را برعهده دارد، افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون هشت میلیون و 900 هزار تن گندم به ارزش 11 هزار و 837 میلیارد تومان خریداری شده است.
وی اظهار داشت: تاکنون بخش عمده مطالبات گندمکاران به حساب آنها پرداخت شده و تنها 4 هزار میلیارد تومان باقی مانده است که در صورت تامین اعتبار واریز می شود.
به گفته وی، اکنون یک هزار و 336 مرکز خرید فعال در حال خرید تضمینی گندم در سراسر کشور فعال هستند.
به گزارش ایرنا، طبق آمارها تاکنون استان های خوزستان، گلستان با 920 هزار تن به همراه فارس و کرمانشاه رتبه های اول تا چهارم خرید گندم را به خود اختصاص داده اند.
گندم از کالاهای اساسی در ایران به شمار می رود که هر ساله خرید تضمینی آن از اواخر اسفندماه از شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان و مناطق گرمسیر آغاز و تا اواخر مهرماه در دیگر استانهای سواحل خزر و سردسیر ادامه دارد.
پیش بینی می شود امسال 13.4 میلیون تن گندم در کشور تولید و 10 میلیون تن آن توسط دولت خریداری شود که بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در سال زراعی 97 نیز همانند پارسال، هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید 2 درصد به مبلغ 13 هزار ریال (یکهزار و 300 تومان) و گندم دوروم 13 هزار و 300ریال (یکهزار و 330تومان) خریداری شود.
چندی پیش مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: تاکنون بیش از 140 هزارتن بذر گندم برای کشت بعدی خریداری شده است.
پارسال نزدیک به 9 میلیون تن گندم به ارزش بیش از 114 هزار میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شد و با توجه به ذخایر سال 1395 همچنان خودکفایی در تولید این محصول استمرار پیدا کرد.
سال 1395 نیز 14 میلیون و 590 هزار تن گندم تولید و 11 میلیون و 525 هزار تن به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال خریداری شد.
سال زراعی از ابتدای مهرماه هر سال آغاز می شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: