کد خبر: ۶۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
گزارشی از حال و هوای بورس در هفته‌ای که گذشت
بازیگران بورس تهران در هفته اخیر در مجموع با رشد فزاینده قیمت سهم‌ها روبه‌رو شدند و شاخص کل نیز در نتیجه این رشد قیمت بارها کانال‌شکنی کرد.
سود بورس از نوسانات دلار در بازار
بازیگران بورس تهران در هفته اخیر در مجموع با رشد فزاینده قیمت سهم‌ها روبه‌رو شدند و شاخص کل نیز در نتیجه این رشد قیمت بارها کانال‌شکنی کرد.
طی هفته اخیر بورس تهران بار دیگر با نوسانات زیادی روبه‌رو شد که همچون هفته‌های پیش علت عمده آن قیمت ارز بود. با این‌که قیمت سهم‌ها در بورس تهران طی دو روز ابتدایی هفته با افزایش فزاینده‌ای همراه بوده و شاخص کل بارها کانال‌شکنی کرد، در آخرین روز معاملاتی در گروه‌های زیادی شاهد کاهش قیمت بودیم؛ هرچند که تعدادی از سهم‌های شاخص‌ساز با افزایش قیمت روبه‌رو شدند و توانستند شاخص کل هم وزن را در سطح بالاتری نگه دارند.
در پایان معاملات هفته منتهی ۳۰ مرداد، شاخص کل با ۶۴۳۴ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۱۳۶ هزار و ۹۱۰ واحد رسید.
شاخص بازار اول با ۵۵۳۵ واحد افزایش  به رقم ۱۰۰ هزار و ۸۰۴ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۹۰۲۳ واحد افزایش عدد ۲۷۲ هزار و ۹۶۱  واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول با ۵.۸  درصد و شاخص بازار دوم  با ۳.۴  درصد افزایش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.
در پنج روز کاری  این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۳۳۶۴ میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد ۱۵ هزار و ۲۴۲ میلیون اوراق بهادار در بیش از ۴۶۸ هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۸۵ درصد افزایش و ۱۵ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.
این درحالی است که  تعداد ۵۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۹۹ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۴۴ درصد و ۴۳ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.


برچسب ها: بورس ، سهام ، دلار
نام:
ایمیل:
* نظر: