کد خبر: ۶۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: واردات رسمی 60 میلیون دلار اما قاچاق نزدیک 2.7 میلیارد دلار است و نزدیک به 98 درصد قاچاق پوشاک داریم.
30 هزار میلیارد تومان مصرف پوشاک کشور است

«سعید جلالی قدیری»، دبیرکل اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در خصوص میزان مصرف سالانه پوشاک،  واردات و صادرات به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: واردات رسمی 60 میلیون دلار اما قاچاق نزدیک 2/7 میلیارد دلار است و نزدیک به 98 درصد قاچاق پوشاک داریم.

  وی گفت: در شرایط فعلی اوضاع کمی پیچیده‌تر شده است. نرخ ارز باعث شده تا کمی محدودیت ایجاد شود اما چون در حال حاضر مواد اولیه کارخانه ها تأمین نمی‌شود مجدد برخی افراد به قاچاق روی آورده‌اند.

 
او افزود: طبق گزارشی که مرکز آمار در گذشته ارائه کرد، نزدیک 30 هزار میلیارد تومان مصرف پوشاک کشور است.
 
جلالی قدیری تصریح کرد: حدود هزار و 500 تولیدکننده صنعتی و 20 هزار تولیدکننده صنفی فعال در این حوزه هستند و صنعت پوشاک و زنجیره آن حدود 600 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

 
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه کارخانه‌ها مواد اولیه ندارند، افزود: عدم تثبیت نرخ ارز و مشخص نبودن وضعیت تولیدکننده‌ها که ساعت به ساعت تغییر می‌کند و تامین نشدن مواد اولیه مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده است.

 
او در پاسخ به این سوال که چند درصد پوشاک کشور از تولیدات داخلی تامین می شود؟ گفت: حدود 60 درصد پوشاک کشور از  تولید داخل تامین می‌شود.

 
جلالی قدیری در خصوص صادرات گفت: صادرات پوشاک بسیار ناچیز است. حدود 50 میلیون دلار در سال صادرات پوشاک داریم اما این عدد در صنعت نساجی بیشتر است.
نام:
ایمیل:
* نظر: