کد خبر: ۶۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
رشد صعودی شاخص در تالار شیشه ای ادامه دارد
امروز نیز بورس تهران شاهد رشد فزاینده قیمت‌ها بود به طوری که شاخص کل به قله تاریخی ۱۴۰ هزار واحدی رسید. علت این روند صعودی در بورس افزایش قیمت دلار در طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته است.
بورس قله 140 هزار واحدی را فتح کرد
امروز نیز بورس تهران شاهد رشد فزاینده قیمت‌ها بود به طوری که شاخص کل به قله تاریخی ۱۴۰ هزار واحدی رسید. علت این روند صعودی در بورس افزایش قیمت دلار در طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته است.
امروز شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۷۲۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۴۰ هزار و ۳۰۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۲۲۶ واحد رشد به رقم ۲۱ هزار و ۹۰ واحدی دست یافت.
امروز در حالی شاخص کل به قله تاریخی ۱۴۰ هزار واحدی می‌رسد که نوسانات قیمت ارز و افزایش آن تا بیش از ۱۰ هزار تومان در پی هفته‌ها و ماههای گذشته موثرترین، متغیر در افزایش قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار است. شاخص فرابورس نیز امروز با ۱۶ واحد رشد مواجه شد و تا ۱۵۷۸ واحدی بالا رفت.
شاخص آزاد شناور نیز امروز بیش از ۲۰۰۰ واحد رشد کرد و به رقم ۱۴۹ هزار و ۳۲۳ واحدی رسید. در عین حال شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۵۰۳ و ۲۳۳۰ واحد رشد کردند.
پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب ۲۰۶، ۱۶۵ و ۱۵۶ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار داشتند اما در طرف مقابل گروه مپنا، مخابرات ایران و داده گستر عصر نوین (های وب) به ترتیب با ۴۴، ۳۳ و ۲۲ واحد تاثیر، سعی کردند شاخص کل را به سمت پایین هدایت کنند.
ارزش معاملات امروز به رقم ۷۰۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از  ۲.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای قیمت‌ سهم‌ها عمدتا با افزایش مواجه شد و همچنین در گروه محصولات شیمیایی تقریبا بیش از نیمی از نمادها افزایش قیمت تجربه کردند.
در گروه فلزات اساسی نیز امروز شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم هر چند که همچون روز گذشته حجم صف‌های خرید زیاد نبود. در گروه خودرو و سازه قطعات اما علی رغم رشد قیمت‌ها در دو روز گذشته شرایط امروز کاهشی بود و بسیاری از سهم ها با کاهش قیمت مواجه شدند.


برچسب ها: بورس ، شاخص ، سهام ، سهام داران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار