کد خبر: ۶۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
از سوی دبیر انجمن واردکنندگان اعلام شد:
برخی بر این اعتقادند که صنعت خودرو کشور توسط یک گروه خاص مافیایی مدیریت می شود به طوری که بر تمامی سیاست ها و قوانین مسط می باشد. این در حالی است که ...
تکذیب وجود مافیا در واردات خودرو
یکی از موضوعاتی که اخیرا در صنعت خودرو بسیار عنوان می شود، وجود مافیای خودرو است. برخی بر این اعتقادند که صنعت خودرو کشور توسط یک گروه خاص مافیایی مدیریت می شود به طوری که بر تمامی سیاست ها و قوانین مسط می باشد. این در حالی است که برخی از زاویه دیگری به این مسئله نگاه می کنند. مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، از جمله کسانی است که مخالف وجود مافیا در صنعت خودرو است.

به گزارش تجارت آنلاین؛ وی با بیان اینکه طبق قانون ایتالیا و انجمن مافیایی، به گروهی مافیا گفته می شود که اعضای آن پتانسیل تهدید یا ارعاب رقبای خود به شکل مستقیم و غیرمستقیم در حوزه های مالی، اخذ مجوزها، مشوق ها و استفاده از خدمات دولتی برای کسب سود از مزیت های غیرواقعی برای خودشان یا دیگران را داشته باشند، خاطر نشان کرد: چنین گروهی نه تنها در صنعت خودرو بلکه در هیچ صنعت دیگری نیز در کشور وجود ندارد.

دادفر افزود: لذا اطلاق لفظ مافیای خودرو،مافیای شکر، مافیای برنج و ... چیزی جز تهمت به نظام اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد ایران به ویژه صنعت خودرو به جای مافیا، با انحصار مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: موضوعی که در حال حاضر وجود دارد، توزیع ناعادلانه فرصت ها، انحصار و عدم شفافیت در اجرای قوانین است که منجر این می شود گروهی بیش از دیگران منتفع شوند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه هر انحصار دو طرف دارد یکی توزیع دهنده انحصار و دیگری دریافت کننده انحصار، گفت: متاسفانه در برخورد با موضوع انحصار صرفا به طرف دوم که دریافت کنندگان انحصار هستند توجه می شود در حالی که مسبب اصلی توزیع دهندگان انحصار می باشند.

وی با بیان اینکه مردم از بی تدبیری، رفتارهای سلیقگی برخی از مدیران رنج می برند که ماحصل آن انحصار و فساد است، تصریح کرد: زجری که در حال حاضر مردم از بی تدبیری برخی از مسئولین می کشند به مراتب بیشتر از زجری است که مردم در دوران 8 سال جنگ تحمیلی در قبال جنگ و تحریم و قحطی می کشیدند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار