کد خبر: ۶۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
پراید رکورد ۴۱ میلیون تومانی را زد
بازار امروز قیمت خودرو نسبت به روز گذشته باز هم شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی است، سرعت این افزایش‌ها به حدی است که فعالان خودرو این بازار را با سکه و ارز مقایسه کرده و هر لحظه با شوک جدید قیمتی روبه رو هستند.
کورس قیمت ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی
گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از رکورد جدید قیمتی برای خودروهای پراید ۱۱۱ ، ساندرو و پژو۲۰۷ اتوماتیک دارد.
بازار امروز قیمت خودرو نسبت به روز گذشته باز هم شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی است،  سرعت این افزایش‌ها به حدی است  که فعالان خودرو این بازار را با سکه و ارز  مقایسه کرده و هر لحظه با شوک جدید قیمتی روبه رو هستند. در حال حاضر قیمت پراید 111  تا این لحظه با رشد 3 میلیون تومانی با قیمت 41 میلیون تومان فروخته می‌شود.

افزایش شدید قیمت پراید در دولت دهم، در زمان تصدی دولت احمدی نژاد ، شوخی کلامی رییس جمهور وقت را به همراه داشت که به نشانه اعتراض به رشد قیمت ها گفت: "پراید کیلویی چند؟"

 برآوردها نشان می دهد در آن دوره زمانی قیمت هر کیلو پراید به حدود 20 هزار تومان رسیده بود اما امروزه قیمت ها با رسیدن به چهل میلیون تومان و سدشکنی عجیب و غریب رخ داده ،  به کیلویی 47 هزار تومان رسیده است.

قیمت پژو405 GLX با افزایش 3میلیون تومانی با قیمت 59 میلیون تومان، پژو207 اتوماتیک با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت111 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. همچنین سمند LX با اکاهش 1 میلیون تومانی با قیمت 59 میلیون تومان، ساندرو اتوماتیک با افزایش 5 میلیون تومانی با قیمت 112 میلیون تومان، استپ‌وی اتوماتیک با افزایش 4 میلیون تومانی با قیمت 121 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

در بازار خودروهای وارداتی هم اوضاع به اندازه خودروهای داخلی نابسامان و البته شوک آور است . در بازار امروز نیسان ایکس تریل از قیمت 545.000.000 به قیمت 510.000.000 تومان رسید که با کاهش 35 میلیون تومانی همراه بوده است و همچنین رنو کولئوس فول با کاهش 25 میلیونی به قیمت 495.000.000 تومان رسید.
با وجود کاهش قیمت در چند مدل خاص اما همچنان بسیاری از خودروهای پرطرفدار خارجی در بازار هم چنان در مدار افزایش قیمت حرکت می کنند. به عنوان مثال هیوندای سوناتا GLS+ هیبرید با قیمت 440.000.000 تومان، نسبت به دیروز 10 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. میتسوبیشی ASX با همین مقدار افزایش همراه شده و از قیمت 390.000.000 به 400.000.000 تومان رسیده است.
بسیاری از فعالان بازار معتقدند این افزایش قیمت ها با توجه به دورنمای بازار ادامه دار بوده و در روزهای آینده امیدی به کاهش قیمت ها نیست.
قیمت تعدادی از خودروهای داخلی و خارجی تا ظهر امروز به‌‌شرح زیر است:
کورس قیمت ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی

کورس قیمت ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی


نام:
ایمیل:
* نظر: