کد خبر: ۶۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
اوضاع در اردوی آبی پوشان خوب نیست
آبی‌پوشان تهرانی که در هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هم شرایط مطلوبی ندارند، چند سالی است نتوانسته‌اند حتی برای یک هفته هم که شده عنوان صدرنشین را به خود اختصاص دهند.
چه کسی استقلال را طلسم کرده است؟
آبی‌پوشان تهرانی که در هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هم شرایط مطلوبی ندارند، چند سالی است نتوانسته‌اند حتی برای یک هفته هم که شده عنوان صدرنشین را به خود اختصاص دهند.
به گزارش مهر، آخرین باری که تیم فوتبال استقلال موفق شد بالاتر از دیگر تیم‌های لیگ برتر در صدر جدول رده بندی بایستد، به لیگ پانزدهم و هفته بیست و هشتم این مسابقات باز می‌گردد.
آبی پوشان که با پرویز مظلومی شرایط خوبی در لیگ پانزدهم داشتند، در هفته بیست و هشتم و به لطف پیروزی ۲ بر یک مقابل راه آهن بالاتر از پرسپولیس و استقلال خوزستان در صدر جدول قرار گرفتند. اما در هفته بیست و نهم و به سبب شکست خانگی ۳ بر ۲ مقابل تراکتورسازی تبریز صدر جدول را از دست دادند.
وقتی استقلالی‌ها در روز ۱۹ اردیبهشت سال ۹۵ صدر جدول را از دست دادند تصورش را هم نمی‌کردند این آخرین صدرنشینی آنها در لیگ برتر تا به امروز باشد.
حالا از آخرین صدرنشینی این تیم ۶۸ هفته فوتبالی گذشته و آنها دو سال و حدودا ۴ ماه است که با صدر جدول بیگانه هستند. با توجه به اختلاف امتیازی که آبی پوشان با صدر جدول دارند، حداقل روی کاغذ تا ۴ هفته فوتبالی دیگر قادر به رسیدن به صدر نیستند که این نشان می‌دهد طلسم دوری آبی پوشان از صدر جدول حداقل ۷۲ هفته خواهد بود و این برای استقلال در تاریخ حضورش در این مسابقات یک رکورد به حساب می‌آید.
آخرین صدرنشینی تیم استقلال در لیگ برتر با هدایت پرویز مظلومی بوده است و این تیم بعد از مظلومی با علیرضا منصوریان و وینفرد شفر به صدر جدول نرسیده است. بین منصوریان و شفر یک مربی به نام میک مک درموت تنها برای یک هفته بعنوان سرمربی موقت هدایت آبی پوشان را بر عهده داشت.
در فاصله ۶۸ هفته‌ای که استقلال طعم صدرنشینی در جدول را نچشیده است، تیم‌های پرسپولیس، استقلال خوزستان، سیاه جامگان، تراکتورسازی، پارس جنوبی جم، سایپا و پدیده خراسان صدرنشینی در لیگ برتر را تجربه کرده‌اند.
در صورتی که پدیده صدرنشین فعلی مسابقات ۴ بازی آینده خود را با شکست پشت سر بگذارند و دیگر تیم های بالای جدول مثل سپاهان، سایپا، پرسپولیس، پیکان، پارس جنوبی و... نیز امتیازات زیادی از دست بدهند و آبی پوشان در چهار هفته آینده ۴ پیروزی پی در پی بدست آورند، صدرنشینی این تیم در لیگ برتر امکان پذیر می شود. اتفاقی که محقق شدن آن  تا ۴ هفته آینده قدری بعید به نظر می رسد.

*رمزگشایی از صحبت یک پیشکسوت؛
با نتایج ضعیف استقلال حالا صحبت‌های جنجالی هادی طباطبایی که در یک برنامه زنده تلویزیونی مطرح شد، موج جدیدی از انتقاد به عملکرد مدیران استقلال را به راه انداخت. تفاوت صحبت های طباطبایی با سایر پیشکسوتان در این بود که خیلی از اتفاقات نه چندان مطلوب ماه های اخیر استقلال را به مدیریت جدید این باشگاه نسبت داد.
طباطبایی در لابلای صحبت‌های خود به نکته‌ای اشاره کرد که پرداختن به آن می‌تواند سرآغاز اتفاقات تازه‌ای در این باشگاه باشد. ملی پوش سابق آبی‌ها در خلال صحبت های تندی که علیه مدیران کنونی استقلال و به خصوص امیر حسین فتحی سرپرست این باشگاه مطرح کرد، به عدم علاقه او به ادامه همکاری با شفر برای فصل آینده اشاره کرد و گفت: این آقایان بی میل نیستند تا شفر تضعیف شود و آنها گزینه خود را به جای وی به استقلال بیاورند.
پیگیری‌های مهر در این خصوص نشان داد فرد مورد علاقه فتحی که طباطبایی به صورت تلویحی به آن اشاره داشت، امیر قلعه نویی سرمربی تیم سپاهان اصفهان است. در واقع اشاره طباطبایی به این بود که در صورت تکرار نتایج ضعیف شفر در این فصل و عدم قهرمانی آبی پوشان در لیگ برتر، بستر برای بازگشت امیر قلعه نویی به این تیم آماده می شود.
قلعه نویی با ۵ عنوان قهرمانی پرافتخارترین مربی در تاریخ برگزاری لیگ برتر است و آنچه در خصوص استقلال و قلعه نویی می‌توان به آن اشاره کرد این است که همه قهرمانی‌های آبی پوشان در لیگ برتر با هدایت این سرمربی به دست آمده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار