کد خبر: ۶۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی، به بیان اهم اقدامات این بانک در حوزه اجرا و استقرار بانکداری بدون ربا پرداخت.
استقرار بانکداری اسلامی مهم ترین راهبرد بانک مهر اقتصاد است
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در این رابطه گفت: بانک مهر اقتصاد یک سازمان راهبرد محور است و استقرار و توسعه بانکداری اسلامی مهم ترین راهبرد آن است لذا دو اصل بهینه گی اقتصادی و ارایه عملیات بانکی شرعی و نوین همواره در اولویت برنامه های بانک قرار دارد.

ایمانی کارآمد بودن و اسلامی بودن طرح های مالی را از جمله برنامه های راهبردی، بانک عنوان کرد و ابراز داشت:  شعار "مهر، نگین بانکداری اسلامی" در هدف چشم انداز بانک قرار دارد لذا برای دست يابي به این مهم، باید زیرساخت های لازم فراهم می شد که مهم ترین زیر ساخت آن، وجود انگیزه در مدیران و کارکنان بانک است که به حول و قوه الهی و حاکم بودن ارزش های اسلامی در بانک و روحیه ارزشي کارکنان، بسترهای مورد نیاز فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد نزدیک به دو دهه است که برای استقرار و توسعه بانکداری اسلامی اقداماتی اصولی صورت داده تا قانون عملیات بانکی بدون ربا اجرایی شود لذا اولین گام، طراحی مدل عملی استقرار بانکداری اسلامی بود که خوشبختانه با خلاقیت و نوآوری طراحی شده است.

مدیر عامل بانک تصریح کرد: این مدل و دستاورد های آن به صورت رسمی به مدیران بانکی کشور ارائه شده و برای اجرایی شدن آن برنامه های جامع و بلندمدتی تدوین گردیده که در حال حاضر در بانک مهر اقتصاد به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: آموزش نیروی انسانی، تدوین کتاب و جزوه آموزش تخصصی، تشكيل كميته شرعي معاملات بانکی، تشکیل تیم نظارت شرعی، راه اندازی مرکز پاسخ گویی به سئوالات شرعی کارکنان و مشتریان در حوزه بانکداری اسلامی، و پرداخت ما به التفاوت سود قطعی و علی الحساب از جمله مهم ترین این اقدامات به شمار می رود.

ایمانی انجام اقدامات راهبردی و هدفمند برای پیاده سازی بانکداری اسلامی، ترویج فرهنگ و کارکردهای بانکداری اسلامی در بین آحاد جامعه، تلاش یکپارچه و سازمان یافته در جهت همراه سازی شبکه بانکی برای اجرای بانکداری اسلامی، بستر سازی برای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه اعتماد عمومی و ایجاد شاخص و الگو در این زمینه و معرفی بانک مهر اقتصاد به عنوان پرچم دار و پیشرو در حوزه استقرار بانکداری بدون ربا را از دیگر برنامه های بانک در این زمینه عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش فن آوری های نوین در تحقق بانکداری اسلامی، ابراز داشت: ابزارهای اقتصادی نوین توانسته اند چالش های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرده و بنگاه های اقتصادی، مدیريت حوزه های سرمایه گذاری، ریسک و تنظیم گردش پول را برعهده این ابزارها گذاشته اند.

ایمانی خاطر نشان کرد: بستر فناوری های نوین گام بلندی در ایجاد، توسعه تفکر و ارتباطات نوین برداشته است. کسب بالاترین نفوذ در جامعه که به بیانی تمامی اقشار را زیر چتر پشتیبانی خود قرار داد، تحلیل رفتارسنجی مشتریان را دارد.

مدیر عامل بانک با بیان اینکه در کشور های اسلامی، بانکداری بر اساس اصول دینی و چارچوب های اقتصادی اسلامی مدیریت می شود، افزود: توسعه محصولات و استفاده از ابزارهای نوین، به قانونمندی بنگاه های اقتصادی در این حوزه نیازمند است و با توجه به لزوم گرایش بانکها به استفاده از ابزارهای جدید، می توان بر اساس تدوین ساختارهای اقتصادی اسلامی بعنوان نیروی محرک، قوانین بانکداری اسلامی را در بنگاه های اقتصادی جهت استفاده از فناوری های نوین اجرا کرد.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استقرار بانکداری اسلامی کلیدی ترین عنصر تاثیر گذار در تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی می باشد، گفت: امیدواریم با اجرای کامل این برنامه ها به سهم خود در پیاده سازی بانکداری بدون ربا و تحقق منویات معظم له نقش آفرین باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه مقوله اجرای صحیح  بانکداری اسلامی تنها بر عهده شبکه بانکی کشور نیست، خاطر نشان کرد: در حال حاضر موضوع اجرای بانکداری بدون ربا دغدغه مراجع عظام تقلید، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، علما و آحاد مردم متدین می باشد لذا استقرار آن نیازمند عزم و اراده همگانی اعم از نظام بانکداری کشور، مسئولین و مردم می باشد تا با رویکرد تبیینی و ترویجی، موجبات پیاده سازی بانکداری اسلامی در کشور فراهم شود بنابر این همه در این رابطه مسئولیت و وظیفه دارند تا بانکداری بدون ربا به صورت جامع و کامل در کشور پیاده سازی شود و متعاقب آن کسب و کار حلال توسعه و گسترش یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: