کد خبر: ۶۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
مدیرعامل بیمه میهن: همه شرکت های بیمه ای در دنیا فراز و فرود دارند و ذات اینگونه شرکت ها تحمل ریسک هاست ولی مهم این است که دوباره احیاء شوند و سهامداران پشت شرکتها بایستند.
تحمل ریسک و فراز و فرود ذات شرکتهای بیمه ای است
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، مجید بنویدی مدیرعامل بیمه میهن در نشست خبری گفت: این شرکت فعالیت خود را در سال ۸۷ شروع کرد که البته نسبت به یک شرکت ۱۰ساله بسیار عقب است و این شرکت هنوز تکامل پیدا نکرده است. علت این امر فروش هیجانی این شرکت در طی سال های ۹۱ تا ۹۳ بوده است که باعث عدم تناسب در ورود و خروج نقدینگی به شرکت شد و از سال ۹۴، میزان خسارت ها نسبت به حق بیمه پیشی گرفته و این مساله تا پایان سال ۹۶ هم ادامه یافت که بر عملکرد توانگری تاثیر و مانع از پیشرفتش شده است.
مدیر عامل شرکت میهن ادامه داد: شرکت بیمه میهن در حال تلاش برای کاهش زیاندهی است و تا پایان سال ۹۷ زیاندهی شرکت متوقف خواهد شد و در سال ۹۸ شاهد سود دهی شرکت خواهیم بود، مشکل این شرکت در ابتدا بزرگ نبود و مبلغ بدهی حدود ۸۰ یا ۹۰ میلیارد تومان بود که ارزش ساختمان مرکزی این شرکت این مقدار است‌.
بنویدی در پایان با اشاره به این موضوع که بخش قابل ملاحظه‌ای از خسارات در سال ۹۶ و ابتدای ۹۷ پرداخت شده است و ما به دنبال فروش هیجان زده نیستیم، زیرا همین موضوع این مشکلات را برای شرکت ایجاد کرد.
مدیرعامل بیمه میهن با اشاره به عدم تکامل شبکه مدیران میانی، روسای شعب و نمایندگان شرکت، ادامه داد: مدیرانی را به بیمه مرکزی معرفی کرده ایم که طیف سنی آنان بین ۳۰تا ۳۵سال است و اینان برای حداقل ۲۰سال دیگر می توانند در این سطح باقی بمانند. ضمن اینکه در ریاست شعب و جذب نمایندگان هم تجدیدنظر کرده ایم.
وی از افرایش سرمایه بیمه میهن از ۸۰میلیارد تومان به ۱۵۰میلیارد تومان مدنظر بیمه مرکزی، اظهار داشت: با یک حرکت ملایم در پی افزایش سطح توانگری شرکت در پایان سال جاری از دو به یک هستیم.
مدیرعامل بیمه میهن درباره اثر افزایش نرخ سود بانکی بر صنعت بیمه نیز توضیح داد: اگر نرخ سود در شبکه بانکی بالا رود، سود سرمایه گذاری شرکت های بیمه را افزایش می دهد اما از سویی، رقیب بیمه های عمر و پس انداز شرکت های بیمه خواهد شد. در این شرایط اگر شرکت های بیمه بخواهند بیمه عمر را توسعه دهند، باید آن را برای مردم جذاب کنند.
بنویدی در خصوص IFRS استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی گفت: در حال حاضر IFRS17 در دنیا مطرح است که تحولی در صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه‌ای سراسر دنیا است و ۲۰سال است که روی آن کار می‌شود و در سال ۱۳۹۹ لازم الاجراست.
وی ادامه داد: پیش از این بحث IFRS9 مطرح بود و الزام اجرای آن سال ۲۰۱۸ بود که به دلیل اهمیت IFRS17 به سال ۲۰۲۱ موکول شد اما در حال حاضر در بانک‌های ایران انجام می‌شود.
بنویدی ضمن تاکید بر پیچیدگی IFRS17 ادامه داد: اما در نهایت اگر بخواهیم در بازار جهانی فعالیت کنیم، باید آن را پیگیری کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: