کد خبر: ۶۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
لایحه آزادسازی سهام عدالت روی میز کاری این هفته بهارستانی ها
معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی، از بررسی لایحه آزادسازی سهام عدالت طی هفته جاری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
خرید و فروش سهام عدالت آزاد می شود
معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی، از بررسی لایحه آزادسازی سهام عدالت طی هفته جاری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
میرعلی اشرف عبدالله پورحسینی،معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی درنشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سهام عدالت در 17 اسفند سال ۹۵ وارد فاز جدیدی تحت عنوان ساماندهی شده  و در اختیار ۴۵ میلیون نفر قرار گرفت.
وی افزود:با بسته شدن پرونده سود سهام عدالت سال ۹۵ ،تاکنون ۴۰ میلیون نفر با ارائه شماره شبا  سود خود را دریافت کرده اند.
معاون وزیر اقتصاد بیان کرد:اولین کار عملیاتی واریز نقدی از سوی متقاضیان بود که تا مهر 96 ادامه داشت.مهرماه سال گذشته با 49 میلیون نفر،سامانه بسته و صورت حساب تهیه شد.
پوری حسینی از بررسی لایحه آزادسازی سهام  عدالت طی هفته جاری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
با اعلام این خبر حالا بسیاری امیدوارند مجلس با آزادسازی سهام عدالت خرید و فروش ان را در آینده آزاد کند تا تجربه سهام داری مردم واقعی و با مزیت های نسبی برای آنان همراه شود.
لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد 34 تا 38 قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی پس از تصویب هیات وزیران جهت طی تشریفات قانونی دیماه سال قبل به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
بر اساس این لایحه که از سوی معاون امور مجلس رئیس جمهور برای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شد، مواد 34، 35، 36، 37 و 38 قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی اصلاح شده است.
در ماده 37 اصلاحی نیز آمده است: دولت با دریافت معادل اقساط باقی مانده سهام عدالت به صورت نقدی از مشمولان یا از محل سود سهام شرکت های واگذار شده متناسباً نسبت به آزاد سازی سهام شرکت های واگذار شده به منظور امکان معامله این سهام از سوی صندوق ها، اقدام می نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار