کد خبر: ۶۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
در نشست هماهنگی استقبال از مهر ۹۷ مطرح شد؛
در نشست هماهنگی استقبال از مهر ۹۷ که در معاونت حمل و نقل و ترافیک‌تهران برگزار شد، نمایندگان سازمان ها و نهادهای دخیل در این طرح، برنامه ها و‌ گزارش کار خو‌د را ارایه کردند .در این نشست بر مصوبه شورای عالی استان تهران مبنی بر شناور شدن ساعت ادارات از اول تا ۱۵ مهر تاکید شد.
پیشنهاد شناور شدن ساعت کاری ادارات به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری  تهران محسن پورسیداقایی معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در صورت تصویب هیات دولت، ساعت آغاز کار پرسنل اداره ها از اول تا ۱۵ مهر بین ساعت ۷ تا ۸:۳۰ شناور می شود.
وی با بیان این که افرادی  که تمایل دارند ساعت ۸ یا ۸:۳۰ در محل کارشان حاضر شوند می‌توانند به ازای تاخیری که دارند یا مرخصی ساعتی بگیرند و یا بیش‌تر از پایان ساعت اداری، در محل کارشان بمانند، تا دیرکرد شروع کار جبران شود.
معاون شهردار تهران همچنین از تغییر ساعت تردد ناوگان حمل و‌ پخش کالا به‌ویژه مواد غذایی سوپرمارکت‌ها با همکاری پلیس خبر داد و گفت: دوربین های کنترل ترافیک در محدوده های طرح ترافیک و زوج و فرد، تردد خودروهای پخش کالا را رصد خواهند کرد.  
بر اساس این پیشنهاد که نماینده پلیس راهور در این نشست هم از آن استقبال کرد؛ محدودیت تردد ناوگان پخش کالا در دو هفته نخست مهر ماه، از ساعت ۶ تا 10 صبح در کل سطح شهر تهران اجرا می شود.
پورسید آقایی در ادامه این نشست بر لزوم ابلاغ بخشنامه مبنی بر ساماندهی سرویس مدارس از سوی آموزش و پرورش تاکید کرد و‌ گفت: اداره کل آموزش ‌پرورش تهران باید بخشنامه ای صادر کند که هر مدرسه‌ای که درب آن به سمت معابر و یا خیابان است، نسبت به پیاده و سوار کردن دانش‌آموزان توسط سرویس مدارس  در حیاط مدرسه اقدام کنند.  
وی افزود: آموزش و پرورش باید مدیران مدارس را مکلف کند که از روز اول مهر سرویس مدارس آماده جابه جایی دانش اموزان باشند.
بر اساس گزارش مدیرعامل مترو، سر فاصله ۴ دقیقه برای خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو تهران و‌  حومه حفظ می‌شود. همچنین نظافت، روشنایی و پله برقی ایستگاه های مترو در دستور کار قرار گرفته است.  
در بخش اتوبوسرانی نیز، ۶۳ نقطه برای استقرار سیستم امداد اتوبوس ها شناسایی شده است. ۱۲۰ دستگاه اتوبوس دو کابین هم که پیش از این به دلیل نقص فنی از مدار خارج شده بود تا اول مهر به خطوط باز می‌گردند.
در این نشست نمایندگانی از سازمان های و نهادهای مرتبط با ترافیک مهر ماه از جمله امداد خودرو سایپا و ایران خودرو، اورژانس تهران، پلیس راهور، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مترو، ستاد معاینه فنی و شرکت کنترل ترافیک حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: