کد خبر: ۶۵۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در طول 18 سال فعالیت این سازمان، بورس بازوی خوبی در کنار این سازمان بوده و تا امروز تمامی واگذاری بنگاه ها از طریق بورس عملی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی ،  پوری حسینی درباره میزان نقش آفرینی بورس برای تحقق اهداف خصوصی سازی در کشور گفت: در طول 18 سال فعالیت سازمان خصوصی سازی، بورس بازوی خوبی در کنار این سازمان بوده و تا امروز تمامی واگذاری بنگاه ها از طریق بورس عملی شده است.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره وضعیت فعلی عرضه های بورسی این سازمان افزود: در حال حاضر غیر از سهام بیمه البرز و یک بیمه دیگر سهم بورسی دیگری در اختیار سازمان خصوصی سازی نیست.
پوری حسینی خاطر نشان کرد: به دلیل اتمام واگذاری های بورسی، این سازمان فعلا  برنامه جدیدی با سازمان بورس ندارد و تنها وصول برخی مطالبات حاصل از فروش سهام از طریق بورس باقی مانده است.
معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر شفافیت واگذاری های سازمان افزود: واگذاری ها از سه طریق بورس، فرابورس و خارج از بورس صورت گرفته و گزارش های همه آن ها به صورت سالانه و با جزئیات در سایت سازمان موجود است.
وی تاکید کرد: همچنین اطلاعات تمام بنگاه هایی که برای واگذاری در دستور کار قرار دارد نیز در سایت سازمان قرار داده شده است.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی در ادامه گفت: در طول 18 سال گذشته تعداد مزایده های برگزار شده 2055 فقره بود که 464 مورد از طریق بورس و بقیه خارج از بورس صورت گرفته است. این میزان از نظر تعداد نشان دهنده سهم 23 درصدی بورس در واگذاری های سازمان خصوصی سازی است.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به ارزنده بودن بنگاه های عرضه شده در بورس گفت: میزان کل حجم ریالی بنگاه های عرضه شده سازمان خصوصی سازی  246 هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان 126 هزار میلیارد تومان عرضه از طریق بورس رقم خورده است.
پوری حسینی عنوان کرد: این رقم سهم  51 درصدی حجم ریالی عرضه ها در بازار سرمایه را نشان میدهد.
وی در خصوص آزادسازی سهام عدالت نیز گفت: لایحه آزادسازی سهام عدالت در سال گذشته تقدیم مجلس شده است که نمایندگان در حال بررسی و رایزنی در خصوص آن هستند. بر این اساس امیدواریم تا در آینده ای نزدیک و پس از تصویب این لایحه، آزادسازی سهام عدالت صورت بگیرد و تکلیف مشمولان سهام عدالت در این خصوص مشخص شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: