کد خبر: ۶۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
مدیرعامل بانک پارسیان در آستانه سالروز تاسیس این بانک اعلام کرد: در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهور و اعضای هیات دولت نخستین سامانه (VTM) بانکی با امکان احراز هویت برخط ایجاد شد.
توسط بانک پارسیان راه اندازی شد: سامانه بانکی با امکان احراز هویت از سازمان ثبت احوال

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان؛ این سامانه و دستگاه جانبی آن(VTM) با هدف امکان ارائه خدمات از راه دور به مشتریان، افزایش دامنه خدمات شبانه روزی بانک، گسترش شعب الکترونیکی و ارتقای رضایت‌مندی مشتریان، راه‌اندازی شده است.
بانک پارسیان با راه اندازی این سامانه ، عملا بهره برداری آنلاین از کارت هوشمند ملی را اجرایی کرده است
درخشان نیا، رییس سازمان ثبت احوال کشور در این مراسم با بیان اینکه بانک پارسیان یکی از بانک های پیشرو در نظام بانکی است، گفت : بانک پارسیان برای اولین بار در کشور از سامانه و تجهیزات با امکان احراز هویت آنلاین از طریق کارت هوشمند ملی رونمایی و عملاً بهره برداری از این کارت ها را اجرایی کرده است.
 معاون وزیر کشور، خاطرنشان کرد : احراز هویت  و بهره برداری از طریق سامانه و تجهیزات (VTM) بانک پارسیان، در 3 مرحله است؛ که با قراردادن کارت ملی در (VTM) آغاز، سپس انطباق با اثرانگشت و در پایان با وارد کردن رمز کارت می توان امور بانکی مورد نیاز را در شبانه روز از طریق آن انجام داد که گام بلندی در توسعه خدمت رسانی به مردم و کاهش هزینه ها خواهد شد. 
شایان ذکر است؛ از جمله تجهیزات سخت افزاری این سامانه، دستگاهVTM  است که  نسل جدید و پیشرفته‌ دستگاه‌های خودپرداز می باشدکه علاوه بر  ارائه تمام  خدمات خودپرداز  به مشتریان، از  قابلیت انجام بخش عمده‌ای از خدمات بانکی شعب و باجه‌های فیزیکی مانند افتتاح انواع حساب‌های بانکی، درخواست صدور و دریافت سپرده و صدور دسته چک به‌صورت الکترونیکی برخوردار است.
در این سیستم، مشتری با قرار گرفتن در مقابل دستگاه، می‌تواند با متصدی بانکی، به صورت صوتی و تصویری (ویدئو کنفرانس)، ارتباط برقرار کرده، از او مشاوره و راهنمایی گرفته و تمام عملیات بانکی خود را با دستگاه مذکور به انجام برساند.
احراز هویت، ارائه و تحویل مدارک شناسایی مورد نیاز، ثبت اثر انگشت و امضای مشتری برای انجام هرگونه عملیات بانکی، از قابلیت‌های ویژه دستگاه وی تی ام است.
در سامانه الکترونیک بانک پارسیان ، مشتری می‌تواند علاوه بر انجام اقداماتی همچون درخواست رمز اینترنت بانک و تلفن بانک، انتقال وجه داخلی‌(از سپرده)، انتقال وجه بین بانکی‌(ساتنا و پایا)، اینترنت بانک، صدور کارت نقدی، از امکان درخواست‌های صدور و خرید کارت هدیه با مبلغ و طرح‌های دلخواه، صورت‌حساب سپرده، گواهی تمکن مالی و واگذاری چک بهره‌مند شود.
ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی به مشتریان از طریق ویدئو کنفرانس، درخواست صدور دسته چک، درخواست صدور مجدد دسته چک، پرداخت اقساط تسهیلات، اعلام مانده حساب، صورت‌حساب کارت، دریافت و پرداخت وجه نقد از دیگر مزیت‌های سیستم است.
نام:
ایمیل:
* نظر: