کد خبر: ۶۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
ورود بهارستان برای ساماندهی بازار مسکن
براساس این طرح صاحبان منازل مسکونی‌خالی باید ظرف یک ماه خانه‌های خالی خود را اجاره دهند و اگر صاحب‌خانه‌ها این کار را نکنند، دادستان بر اساس طرح مذکور سامانه‌ای را طراحی کرده و به نیابت از مالکان با متقاضیان قرارداد منعقد کرده و خانه را اجاره می‌دهد.
طرح الزام مالکان برای اجاره‌ خانه‌ها در دست مجلس
عضو «کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور» در مجلس از تهیه طرح «الزام مالکان برای اجاره‌دادن خانه‌های خالی» خبر داد و گفت: براساس این طرح صاحبان منازل مسکونی‌خالی باید ظرف یک ماه خانه‌های خالی خود را اجاره دهند و اگر صاحب‌خانه‌ها این کار را نکنند، دادستان بر اساس طرح مذکور سامانه‌ای را طراحی کرده و به نیابت از مالکان با متقاضیان قرارداد منعقد کرده و خانه را اجاره می‌دهد.
ابوالفضل ابوترابی از تهیه طرحی با عنوان «الزام مالکان برای اجاره‌دادن خانه‌های خالی» از سوی جمعی از نمایندگان مجلس خبر داد.
 وی افزود: جمع‌آوری امضا برای این طرح به حد نصاب رسیده و در حال حاضر تقدیم هئیت رئیسه مجلس شده است تا در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.
 عضو «کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور» در مجلس در تشریح طرح «الزام مالکان برای اجاره‌دادن خانه‌های خالی» اظهارداشت: به لحاظ بی نظمی اقتصادی با پدیده‌ای به نام احتکار در کشور مواجه هستیم. در حال حاضر احتکار در تمامی بخش‌های زندگی مردم اعم از خودرو، مواد غذایی، لوازم خانگی و از جمله مسکن دیده می شود و برخی منازل مسکونی خالی احتکار می‌کنند.
ابوترابی بیان داشت: براساس این طرح صاحبان منازل مسکونی خالی باید ظرف یک ماه خانه‌های خالی خود را اجاره دهند و اگر صاحب‌خانه‌ها این کار را نکنند، دادستان بر اساس طرح مذکور سامانه‌ای را طراحی کرده و به نیابت از مالکان با متقاضیان قرارداد منعقد کرده و خانه را اجاره می‌دهد.
 این نماینده مردم با بیان اینکه طبق سرشماری نفوس و مسکن  در سال ۱۳۹۵ ما حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن خالی در سراسر کشور داریم، تصریح کرد: این تعداد خانه خالی به نوعی احتکار محسوب می شود همچنین در حال حاضر ۳ برابر میانگین آمار جهانی، منازل مسکونی خالی داریم که امیدواریم با این طرح بتوان آن‌ها را به بازار اجاره عرضه کنیم تا قیمت بالای اجاره خانه که باعث فشار سنگین بر اقشار آسیب پذیر جامعه می‌شود، کاهش یابد.
 این نماینده مجلس افزود: برای تدوین و تهیه این طرح، مطالعات تطبیقی بر روی عملکرد و تجربیات سایر کشور‌ها از جمله فرانسه انجام گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: