کد خبر: ۶۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
رئیس جامعه هتلداران کشور خبر داد:
نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران با رویکرد سرمایه گذاری، مالکان و مدیران هتلها و هتل آپارتمان های سراسر کشور مورخ 4 مهر ماه در هتل اسپناس با حضور بیش از 200 میهمان برگزار می شود.
بررسی چالش هتلداری در نخستین همایش جامعه هتلداران ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تجارت آنلاین، جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران در نشست خبری نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران در هتل هویزه گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته صنعت هتلداری کشور از نظر کیفیت، سطح آموزش نیروها، استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا رو به جلو است اما چالش های مقابل ما مشکلاتی را برای این صنعت ایجاد کرده است.
وی در ادامه به بیان برخی از چالش ها پرداخت و ادامه داد: تغییرات پی در پی در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نگاه ها، تفکرات و حاکمیت دولتی به مجموعه گردشگری کشور و ترجیح منافع سازمان های مرتبط با گردشگری به منافع ملی و حتی فصلی بودن سفرها از جمله مشکلاتی هستند که صنعت هتلداری با آنها مواجه است.
وی افزود:کاهش مستمر مسافران هتلها براساس رسمیت یافتن فعالیت مراکز غیر معتبر موجب کاهش مسافران هتلها شده است و این امر به صنعت هواداری و عرصه گردشگری کشور لطمه زده است.
رئیس جامعه هتلداری ایران اظهار کرد :افزایش چشمگیر هزینه های هتلها یکی دیگر از مشکلات هواداری کشور است.امروزه اکثر هتلهای ما با افزایش چشمگیر هزینه آب و برق مواجه شده اند.
حمزه زاده ادامه داد:ما برای حل این مشکلات جلسات متعددی را برگزار کردیم و در نتیجه تصمیم گرفته شد که اقداماتی برای بهبود وضعیت هتلداری و عرصه گردشگری کشور شود.
وی تصریح کرد: امروزه از محل فروش و درآمد هتلها۳۵درصد به پرداخت عوارض اختصاص داده می شود و این به وضعیت اقتصادی هتلها لطمه می زند البته انتظار داریم که با نگاه مثبت مسئولان، شاهد رونق صنعت هتلداری باشیم در کنار این ما به یک انسجام ملی نیاز داریم البته هم اکنون جامعه هتلداری ما انسجام خوبی دارد.
رئیس جامعه هتلداران کشور برگزاری همایش سراسری جامعه هتلداران ایران را نتیجه انسجام و هماهنگی مناسب اعضای جامعه هتلداران کشور دانست و گفت:این همایش در روز چهارم مهر ماه برگزار می شود.
کمری مدیر گروه هتل های کوثر در بخش دیگری از این نشست خبری گفت:کشور ما کشور وابسته به فروش نفت است و امروزه مشکل وابسته بودن به این محصول را می بینیم.امروزه ما با توجه به صنعت توریسم و گردشگری می توانیم با افتخار از بحران خارج شویم اکثر کشورها توانسته اند برای صنعت هتلداری معافیت های مالیاتی و عوارضی در نظر بگیرند.
دلاور بزرگ نیا مدیر عامل اداره میراث فرهنگی استان تهران در بخش دیگری از نشست خبری به اهمیت صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت:ما باید به گردشگری و میزبانی باور فرهنگی داشته باشیم و هر سوء تفاهمی در حوزه صنعت گردشگری وجود دارد را حل کنیم.
وی افزود:نگاه برخی از کشورهای جهان به گردشگری یک نگاه صنعتی است که این امر نتیجه برخورد علمی است.این برخورد همه مشکلات را با یک نگاه پژوهشگران حل می کند از این رو ما به سرعت باید با یک عزم همگانی، برخورد علمی با مسائل داشته باشیم.
وی افزود:من معتقدم طرفین بخش خصوصی و دولتی باید با حفظ انسجام ولی شفاف، خواسته های خود را مطرح کنند زیرا این امر به بهبود وضعیت صنعت گردشگری کمک می کند.
شیروانلو،دبیر همایش سراسری جامعه هتلداران ایران نیز گفت:تغییر معاون گردشگری کشور در کمتر از یک سال همه برنامه ریزی های ما را تغییر می دهد و امیدواریم که در آینده سند چشم اندازی را برای صنعت گردشگری کشور ترسیم کنیم.
حمزه زاده:کمکی از دولت برای تامین هزینه های همایش نخواستیم.
حمزه زاده بیان کرد:همه مشکلات صنعت هتلداری تدوین شده است و در قالب یک فهرست به همراه راهکارهای پیشنهادی به دولت عرضه می شود.ما در تامین هزینه های همایش، کمکی از دولت نخواستیم و گروه های زنجیره ای هتلها هزینه همایش را تامین کرده اند.
وی افزود:در سال های گذشته اگرچه در تغییر معاونت گردشگری، مشورت هایی با جامعه هتلداران شده  اما این مشورتها جدی نبوده است.در رابطه رسیدگی به فعالیت مراکز غیر مجاز نیز باید گفت سازمان میراث فرهنگی در عمل نشان داده است که حامی برخی از آنها است البته ما با نیروی انتظامی و ......مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم با مراکز غیر مجاز فعال در عرصه گردشگری برخورد کنیم.
در پایان نشست از پوستر نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران رونمایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: