کد خبر: ۶۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
سيد محمد ابريشمي مدیر مجتمع معدنی چادرملو با اشاره به مطلب فوق گفت: ذخيره زمين شناسي معدن چادرملو بالغ بر 400 ميليون تن که در حال حاضر تنها 62 ميليون تن از این ذخاير باقي مانده است و پيش بيني مي شود طي 4 سال آينده به اتمام برسد.
تامیین 30 تا 35 درصد از كل توليدات فولاد كشور توسط معدن چادرملوسيد محمد ابريشمي  مدیر مجتمع معدنی چادرملو در جريان بازيد خبرنگاران  عضو انجمن خبرنگاران و نويسندگان بازار سرمايه از این مجتمع با اشاره به این مطلب که  30 تا 35 درصد از كل توليدات فولاد كشور توسط معدن چادرملو تامین می شود گفت :  ذخيره زمين شناسي معدن چادرملو بالغ بر 400 ميليون تن که در حال حاضر تنها 62 ميليون تن از این ذخاير باقي مانده است و  پيش بيني مي شود طي 4 سال آينده به اتمام برسد. 
وی تاکید کرد : با توجه به وابستگی یک سوم واحدهای فولادی کشور به سنگ آهن چادرملو و کاهش عمر اقتصادی این معدن، دسترسی و بهره برداری از معادن جدید از جمله معدن دی 19 اجتناب ناپذیر است .
وي با اشاره به اين كه هدف ما استخراج سنگ آهن با خلوص بالا است اضافه كرد: در حال حاضر عيار سنگ آهن مزبور بالغ بر 53.5 درصد است گفت: خلوص فسفر موجود در سنگ آهن معدن چادرملو در حال حاضر بالغ بر 9  دهم درصد است كه میزان در فرایند تولید کنسانتره آهن  به 1 دهم درصد كاهش يابد. 
وي  در ادامه، پیش بینی توليد سال جاري کنسانتره در 5 خط تولید چادرملو را 9 ميليون تن عنوان کرد و افزود : تمامی توليد كنسانتره چادرملو برای تامین نیاز کارخانجات فولادی داخل کشور مصرف می شود و هیچگونه صادراتی صورت نمی گیرد. 

به گفته مهندس ابریشمی در صورت دسترسی به  ذخیره سنگ آهن انومالی دی 19 پیش بینی میشود  اين معدن جديد  بتواند تا 15 سال نياز چادرملو  برای تولید سنگ آهن را مرتفع کند .
نام:
ایمیل:
* نظر: