کد خبر: ۶۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اعلام کرد:
کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اعلام کرد عوارض عبور از مردم در بزرگراه‌ها و تونل‌های جدید پایتخت گرفته می‌شود چون در لایحه بودجه چنین مجوزی داده شده است.
عبور از تونل و بزرگراه‌های تهران پولی می شود!
کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اعلام کرد عوارض عبور از مردم در بزرگراه‌ها و تونل‌های جدید پایتخت گرفته می‌شود چون در لایحه بودجه چنین مجوزی داده شده است. محسن هاشمی هم گفت مرتضی الویری رئیس کنونی شورای عالی استانها، در اوایل انقلاب دلواپس بود و مخالف بود مترو در تهران ساخته شود.
در نشست خبری کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان شد این نهاد تصمیم گرفته عوارض عبور از شهروندان در تونل ها و بزرگراه هایی که در تهران ساخته می شود، گرفته شود.
افشین حبیب زاده، رئیس کمیته عمران به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: برای عبور شهروندان از پروژه های بزرگ مقیاس مانند تونل و بزرگراه که در تهران با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود، عوارض می تواند گرفته شود. این مصوبه شورای شهر در تبصره 17 لایحه بودجه امسال شهرداری است.
پیش از این هم حناچی معاون شهرداری تهران اعلام کرده بود با موافقت شورای شهر از خودروهای عبوری در بزرگراه های تهران عوارض گرفته می شود. با این حال هنوز مشخص نیست آیا قرار است در همه بزرگراه ها و تونل های تهران از مردم عوارض عبور بگیرند یا فقط قرار است در تونل ها و بزرگراه های جدیدی مانند بزرگراه شهید شوشتری (ادامه بزرگراه رسالت) و تونل شهید متوسلیان (ادامه بزرگراه شهید صیاد از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان)، عوارض دریافت شود.
محمد علیخانی هم درباره اخذ عوارض در بزرگراه ها گفت: این مسئله در حد ایده است و شهرداری لایحه ای را ارسال نکرده است. اخذ عوارض می تواند مانند بزرگراه های خارج از شهر باشد یا مانند سایر کشورهای دیگر می توان عوارض گرفت. بررسی این ایده ها ایراد ندارد و اگر تشخیص داده شد این کار مناسب است، شورا مصوبه بدهد تا کار انجام شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار