کد خبر: ۶۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
پولیتیکو مدعی شد؛
نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی در خصوص اقدامات احتمالی ترامپ در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران این احتمال را داده که رئیس جمهور آمریکا خواستار دیداری با همتای ایرانی خود شود.
احتمال دعوت دوباره ترامپ از روحانی در نیویورک
نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی در خصوص اقدامات احتمالی ترامپ در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران این احتمال را داده که رئیس جمهور آمریکا خواستار دیداری با همتای ایرانی خود شود.
نشریه پولیتیکو گزارشی در خصوص اقداماتی که دونالد ترامپ تصمیم دارد علیه ایران در جریان نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل اتخاذ کند منتشر کرده است.
در این گزارش تأکید شده در حالی که ترامپ نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل را فرصتی برای محکومیت ایران می بیند، متحدان واشنگتن بنا دارند تا به رئیس جمهور آمریکا بگویند مشکل خود اوست.
بر اساس این گزارش رئیس جمهور آمریکا نشست هفته آتی مجمع عمومی سازمان ملل را فرصتی برای محکوم کردن ایران در خصوص اتهام «نشر تروریسم و هرج و مرج» در خاورمیانه می داند حال آنکه متحدان کلیدی این کشور قصد دارند به ترامپ بگویند که او خود خطری برای صلح جهانی است.
«ایلان برمن» معاون اول رئیس شورای سیاست خارجه آمریکا معتقد است که گفتگوها در این نشست خوشایند نخواهد بود، وی افزوده: این یکی از عمومی ترین تریبون هایی است که ترامپ در آن خواهد گفت که راهبرد ما (آمریکا) در خصوص ایران قابل مذاکره نیست و عمل نکردن به آن پیامدهایی به همراه خواهد داشت.
پولیتیکو تأکید کرده است که سخنان ضد ایرانی ترامپ می تواند، حامیان جمهوری خواه او، اسرائیل و کشورهای عربی را راضی کند اما واکنش جهانی به آن می تواند بیش از گذشته انزوای ترامپ را عیان کند به ویژه اینکه او بهار گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شده است.
در بخشی از این گزارش با اشاره به حضور رؤسای جمهور ایران و آمریکا به صورت همزمان در نیویورک، تأکید شده که محتمل است  رئیس جمهور آمریکا از حسن روحانی رئیس جمهور ایران دعوت کند که با هم دیدار کنند.
پولیتیکو همچنین اشاره کرده که ترامپ تلاش کرده بود در جریان حضور روحانی در نشست سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل با مسئولان ایرانی دیدار کند و تا کنون بارها از رغبت خود برای دیدار با مسئولان ارشد ایران سخن گفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار