کد خبر: ۶۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
شاخص کل بورس از 165 هزار واحد عبور کرد
بازار سهام که این روزها میزبان نقدینگی جدید معامله‌گران حقیقی بازار است به خوبی نشان داده که ظرفیت جذب سرمایه را داشته و برای پاسخگویی به حجم تقاضا بهترین فرصت برای ناظران بازار سرمایه از طریق ابزارهای مالی جدید و یا عرضه اولیه سهام شرکت‌های خصوصی است.
کوچ نقدینگی با بازار بورس
معامله‌گران بورس تهران شاهد چرخش نقدینگی در گروه‌های پیشرو بازار به رهبری پالایشی‌ها و گروه فلزات اساسی بود، شاخص کل بورس تهران نیز به ۱۶۵۰۷۲ واحد رسید.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه یک مهرماه 97 با افزایش 4533 واحدی به رقم 165 هزار و 72 واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 793 واحدی عدد 28 هزار و 724  واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 4288 واحدی به رقم  175 هزار و 910 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 3094 واحدی به رقم 121 هزار و 621 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 10210 واحدی عدد  328 هزار و 706 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 23 واحدی بر روی رقم یک هزار و 902 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 308 واحد ، معدنی و صنعتی گل گهر با 251 واحد و همراه اول با 223 واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  سایپا با 54 واحد،ایران خودرو با 28 واحد و فولاد خراسان با 18 واحد  کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک هزارو 372 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 4 میلیارد و 804 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 286 هزار و 452 نوبت داد و ستد بود.
براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی با پرحجم‌تر شدن معاملات سهام در اغلب نمادهای معاملاتی همزمان با گردش بیش از 2300 میلیارد تومان سهام و اوراق مالی قابل معامله روبرو بود که به رهبری پالایشی‌ها و گروه فلزات اساسی و همچنین سنگ آهنی‌ها، روندی شاداب در اغلب نمادهای معاملاتی برای بازار سهام ایران ترسیم شد.
بازار سهام که این روزها میزبان نقدینگی جدید معامله‌گران حقیقی بازار است به خوبی نشان داده که ظرفیت جذب سرمایه را داشته و برای پاسخگویی به حجم تقاضا بهترین فرصت برای ناظران بازار سرمایه از طریق ابزارهای مالی جدید و یا  عرضه اولیه سهام شرکت‌های خصوصی است.


نام:
ایمیل:
* نظر: